Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:31:30 GMT

بی توجهی به حقوق عامه باعث گسترش بی عدالتی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۹۴۷

بی توجهی به حقوق عامه باعث گسترش بی عدالتی می شود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بی توجهی به حقوق عامه باعث گسترش بی عدالتی می شود.

علی اکبر گروسی امروز در همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران در گسترش حقوق عامه که در سالن جلسات اداره برق استان  برگزار شد، افزود: دربرخی از بخش های استان به حقوق عامه بی توجهی می شود باید این نقص در سیستم قضایی استان رفع شود چرا که نقص در این سیستم باعث ایجاد فساد و بی اعتمادی درجامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ حقوقی وآموزش در حوزه حقوق عامه نیاز اصلی جامعه است، تصریح کرد: رسانه ها و فضای مجازی یک ظرفیت برای آموزش و توسعه فرهنگ حقوقی در شرایط فعلی جامعه هستند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تراکم پرونده ها در دادگستری های کشور را یک وضعیت غیر قابل قبول اعلام و اظهار کرد: علت اصلی بسیاری از مراجعات در محاکم قضایی به دلیل فقدان فرهنگ حقوقی در جامعه است.

گروسی نقش وکلا و کارشناسان حقوقی را در اجرای قانون اساسی مهم 
 دانست و گفت: وکلا و کارشناسان در احقاق حقوق عامه جامعه باید با حفظ شئونات و قانون مداری تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بااشاره به اینکه موضوع وکالت و حقوق عامه ضامن حفظ حقوق شهروندی است، یاد آورشد: امروزه مشخص شده که وجود وکیل در کنار قاضی به تحقق و کشف حقیقت کمک می کند.

گروسی با تاکید بر اینکه در طول چهل سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص توسعه فضای فیزیکی، تکنولوژی پیشرفته، الکترونیکی کردن پرونده ها و روز آمد کردن قضات استان انجام شده است، خاطر نشان کرد: وکلاو کارشناسان باید امانت دار مردم بوده و اعتماد عمومی را برای تحقق برنامه های تحولی قوه قضائیه تقویت کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت غیر قابل قبول جاده های مواصلاتی استان یک حقوق عامه است که متاسفانه چندین سال است که نقض شده بنابراین مردم و رسانه ها برای احقاق این حق وارد عمل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز جمعه در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر و با پیگیری‌های انجام شده چهار نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر شده و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پرونده این افراد و دیگر متهمان این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملان صادر خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هشدار داد چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه، امنیت روانی مردم را به هم بزنند برخورد‌های بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آنها خواهد بود.

عتباتی از خانواده‌ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد