Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اعتبار اشتغال شهرستان خلیل آباد را تا سقف 25 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که بستگی به کشش شهرستان برای جذب دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص بحث اقتصاد انفاق، اظهار داشت: آن چیزی که مردم به عنوان مالی کمک می کنند اگر همین کمک ها در اقتصاد مردم بچرخد خود می تواند ایجاد اشتغال، بازار مسکن و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث اقتصاد انفاق بصورت کانالیزه و هدفمند نیست، خاطرنشان کرد: زکات، صدقه، کمک های مردمی و... بخشی از اقتصاد انفاق است و بخشی از کمک های مالی مردم می تواند به سمت تولید هدایت شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: کاری که در خلیل آباد تحت عنوان نهادسازی مراکز نیکوکاری آغاز شده است به دنبال این هستیم که انفاق روستا را هدفمند در مسیر توسعه داشته باشیم و اگر این با محوریت زکات انجام شود مدلی برای کل موضوعات انفاق می شود.

وی اذعان کرد: وضعیت زکات استان خراسان رضوی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است ولی بیشتر از این انتظار داریم.

آسوده با بیان اینکه 208 مرکز نیکوکاری تا به امروز در استان راه اندازی شده است، عنوان کرد: اگر خود مردم را با نهادسازی درگیر توسعه  و پیشرفت منطقه کنیم و نهادهای حاکمیتی و دولت بستر ها را فراهم کنند با این رویکرد مراکز نیکوکاری راه اندازی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در شهرستان خلیل آباد به عنوان معین اقتصادی انتخاب شده است، تشریح کرد: به همین منظور اعتبار اشتغال را در این شهرستان تا سقف 25 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که بستگی به کشش شهرستان برای جذب دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این کار را به کمک سیستم بانکی، مجموعه کارآفرینان و معین های اقتصادی شهرستان خلیل آباد پیش ببریم تا شاهد پایین ترین نرخ بیکاری در این شهرستان باشیم.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: در شهرستان خلیل آباد به دنبال این هستیم که با محوریت انفاق و اقتصاد انفاق و زکات با نهاد سازی مردمی که در روستاها و شهرها ایجاد می کنیم بحث توسعه و توانمندسازی را توسط خود مردم پیگیری کنیم.

آسوده در پایان با بیان اینکه اگر مردم پای کار بیایند خیلی از کارهای کمیته امداد هم به سمت مردمی شدن پیش می رود، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که بحث مشارکت ها و خانواده ها را به خود مردم واگذار کنیم و هر چه بتوانیم این مسیر را پیگیری کنیم اثرات انسجام اجتماعی و حل مسئله مردم توسط مردم شکل می گیرد که در مبانی دینی آن بسیار تاکید شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی