Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:47:41 GMT

اینجا همه‌چیز رنگ خدایی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۳۴۵

اینجا همه‌چیز رنگ خدایی دارد

دهمین مرحله طرح توزیع احسان امروز(۲۳آبان ماه) به مناسبت میلاد باسعادت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع)ساری و باهدف دستگیری از نیازمندان دربیت مادر جانباز شهید «عباسعلی نیرین» برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ شاید بارها و بارها از کوچه‌ها و خیابان‌های استان شمالی مازندران به‌ویژه شهر ساحلی ساری رد شده باشید و شاهد مناظر زیبا باغ‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها و دریا بوده باشید که خودنمایی می‌کنند اما این‌همه چهره این استان سرسبز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات و نداری برخی از مردمان این دیار که در همه عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال و حداکثری دارند و 10هزار و 400شهید تقدیم انقلاب و نظام کردند و در دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز بیش از 40شهید دادند؛ زیر برگ‌های سبز درختان پنهان‌شده و کمتر از سوی مسئولین موردتوجه قرار می‌گیرد.

 

البته این بین نباید از همت والای مردان وزنان مازندران سرزمین سرداران رشید اسلام همانند طوسی‌ها، بصیرها، نوری‌ها، بلباسی ها و... غافل شد که آستین همت را بالا زده و در گوشه و کنار این شهرها و روستاهای استان به دستگیری و کمک به هم نوعان خود اهتمام دارند.

 

عده‌ای از مازندرانی‌ها نظیر خانواده‌های معظم شهدا با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خیرین و کمک‌های  مردمی برای تهیه مایحتاج ضروری زندگی نیازمندان، تأمین لوازم‌التحریر دانش آموزان، تهیه جهیزیه نوعروسان و... اقدام می‌نمایند و چشم به دست دولت ندوخته‌اند.

 

طرح توزیع احسان که امروز(23آبان ماه) به مناسبت میلاد باسعادت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله علیه وآله وسلم) برای دهمین دوره متوالی و به همت کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد امیرالمؤمنین(علیه‌السلام )ساری و با محوریت شهیدان«محمدتفاخری»،«فضل اله محسنی»،«لطف اله رستمی» و «سید قاسم احمدی آزاد» در حضور همسران جانبازان و مادران و همسران شهدای دوران دفاع و مقدس و  مدافعین حرم به میزبانی مادر جانباز شهید «عباسعلی نیرین» برگزار شد ازجمله فعالیت‌های این قشر اثرگذار در جامعه است.

 

*تهیه سبد کالا برای نیازمندان به ارزش ۲۳میلیون تومان به همت خانواده های شهدا

«رضا نیرین» بابیان اینکه طرح توزیع احسان در قالب خیریه 110از سه سال گذشته با همکاری خانواده‌های معظم شهدا کلید خورده است، به خبرنگار شبستان گفت: تمام شهدا وصیتشان این بود که به مستضعفین کمک کنیم، ما هم راهشان را ادامه می‌دهیم.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه‌السلام) ساری بابیان اینکه تاکنون 9دوره از این طرح در مناسبت‌های مختلف نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان، آغاز سال تحصیلی جدید و ... برگزار شد، افزود: امروز شاهد برگزاری دهمین دوره از طرح توزیع احسان در منزل مادر شهید جانباز «عباسعلی نیرین» هستیم.

 

وی بابیان  اینکه مردم، خانواده‌های شهدا و خیرین برای دستگیری از محرومین و نیازمندان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به خیریه 110تحویل می‌دهند و با اولویت‌بندی برای نیازمندان سبد کالا و مایحتاج ضرری تهیه و توزیع می‌شود، یادآور شد: این مرحله به ارزش 23میلیون تومان حبوبات، روغن، قند، چای، ماکارانی، رب، برنج، پنیر، میوه، مرغ  و گوشت گرم برای نیازمندان خریداری و با دستان همسران جانبازان و مادران و همسران شهدا بسته‌بندی و بین محرومین توزیع خواهد شد.

 

* کمک‌هزینه سفر به حرم شاه‌چراغ صرف تهیه سبد کالا برای محرومین شد

برادر شهید «عباسعلی نیرین» گفت: مادر این شهید والامقام آرزوی سفر به شیراز و زیارت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(علیه‌السلام) را در دل داشتند اما به دلیل کهولت سن و بیماری کمک‌هزینه این سفر زیارتی را به تهیه سبد کالا برای نیازمندان اختصاص دادند.

وی خاطرنشان شد: مرحله بعدی طرح توزیع احسان در آستانه شب یلدا اجرا خواهد شد.

 

*استفاده بهینه از بیت‌المال موجب ریشه‌کن شدن فقر می‌شود

«عقیله ملازاده» در آئین اجرای دهمین طرح توزیع احسان در بیت مادر شهید جانباز«عباسعلی نیرین» بابیان اینکه این طرح باهمت والای خانواده‌های شهدا سه سال متوالی است که در دست اجرا است، به خبرنگار شبستان گفت: خیرین، والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان در این طرح پیش‌قدم هستند.

مادر شهید مدافع حرم«محمود رادمهر» بابیان اینکه خانواده‌های شهدا با اجرای این طرح پیگیر انجام کارهای فرهنگی اثرگذار در بطن جامعه اسلامی هستند، افزود: مستمندان توسط خیرین، خانواده‌های شهدا و فعالین کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه‌السلام) شناسایی می‌شوند.

 

وی با تأکید براینکه در این طرح رفع نیازمندانی ها از محرومین را پیگیریم، ادامه داد: این طرح در مناسبت‌های مختلف و با محوریت چهار شهید والامقام  اجرا می‌شود.

 

ملازاده بابیان اینکه تمامی فعالیت‌های خیریه 110بانام شهدا انجام می‌شود، اذعان کرد: کمک به مستمندان و مستضعفان دنیا افق فکری شهدا بوده است. شهدای ما در زمان حیات خود عمدتاً در دستگیری از فقرا و نیازمندان پیش‌قدم بودند و ما ادامه‌دهنده راه این مردان خدایی هستیم.

 

وی گفت: اگر در استفاده از بیت‌المال مدیریت داشته باشیم دیگر نیازمندی در گوشه و کنار شهرها و روستاها مشاهده نخواهد شد.

 

ملازاده رفع نیاز از نیازمندان جامعه اسلامی را وظیفه همگان دانست و اظهار کرد: در هر مرحله طرح توزیع احسان حدود 25میلیون تومان برای 80خانواده نیازمند هزینه می‌شود.

 

وی یادآور شد: مرحله نهم این طرح به تهیه لوازم‌التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت اختصاص داشت.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کنفرانس وحدت اسلامی اردبیل مادر شهید رادمهر ولادت حضرت محمد ص سبد کالا شهدای مدافع حرم کمک به نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس