Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@16:43:52 GMT

امیر کویت با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۵۵۵

ساعت 24- امیر کویت ضمن موافقت با درخواست استعفای نخست‌وزیر این کشور، از او خواست تا تشکیل کابینه جدید، ریاست دولت پیش‌برد امور را برعهده بگیرد.

«صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت با استعفای «جابر مبارک الحمد الصباح»، نخست‌وزیر این کشور موافقت کرد.

مرکز «ارتباطات دولتی کویت» در حساب توییتری به نقل از «طارق المزرم»، رئیس این مرکز و سخنگوی دولت پنجشنبه (۲۳ آبان) گزارش داد که امیر کویت طی بیانیه‌ای، با درخواست استعفای نخست‌وزیر موافقت کرده ولی او را مکلف به ریاست دولت پیش‌برد امور تا تشکیل کابینه جدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر کویت صبح امروز درخواست استعفای خود را به صباح احمد جابر الصباح داده بود. این دومین استعفای مقام کویتی طی دو روز گذشته است. 

پیشتر «جنان رمضان بوشهری»، وزیر کار و خدمات عمومی کویت با اعلام وصول طرح استیضاح خود در مجلس کویت استعفا داد و گفت که استعفایش با هدف جلب اعتماد به دولت صورت گرفته است.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

این اعتراض‌ها که بیشتر از سوی طبقه «بدون‌ها» و با فراخوان یکی از نمایندگان سابق مجلس امت کویت صورت گرفت، نوک پیکان نارضایتی‌ها را به سمت «مرزوق غانم»، رئیس این مجلس و دولت کویت نشانه رفت. 

بِدون‌ها یا همان «بدون تابعیت‌ها» به آن دسته از شهروندان کویتی اطلاق می‌شود که به دلیل عدم اصالت کویتی فاقد هرگونه تابعیت چه کویتی و چه غیر کویتی هستند. معمولا اجداد و پدران آن‌ها طی دهه‌های گذشته در کویت مستقر شدند و دولت این کشور تا به الآن، آن‌ها را به عنوان شهروند به رسمیت نمی‌شناسد.

معترضان کویتی از دولت خواسته‌اند سریعاً به تبعیض علیه خود پایان داده و قوانین دست‌وپا گیر و ظالمانه را در راستای تحقق حقوق شهروندی خود و ایجاد اشتغال برای جوانان تغییر دهد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو