Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:05:02 GMT

طرح ریلی خراسان شمالی معطل موافقت آستان‌ قدس 

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۶۹۰

طرح ریلی خراسان شمالی معطل موافقت آستان‌ قدس 

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست با هیات اقتصادی آستان قدس رضوی در استان، با بیان اینکه آزادسازی زمین های آستان قدس باید تا هفته آتی مشخص شود گفت: زیبنده نیست اجرای این پروژه ریلی، معطل آزادی سازی سه هکتار زمین و نبود موافقت آستانی، همچون آستان قدس رضوی باشد.

وی با بیان اینکه تکمیل این خط ریلی در سفر رئیس جمهوری به این استان به مردم قول داده شده است اظهار داشت: مشکل آزادسازی زمین با تفاهم، قابل حل است و آستان قدس باید تکلیف آزادسازی زمین های خود را برای اجرای این پروژه،  تا هفته آتی مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تغییر مسیر اجرای این خط ریلی، به سادگی میسر و امکان پذیر نیست و مستلزم زمان و هزینه است و این در حالی است که دولت آمادگی دارد تا به زمان بهره برداری آن سرعت دهد.

براساس این گزارش، در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی در تیرماه امسال، تامین ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ریلی مصوب شده است.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: آستان قدس، تکلیف پروژه های ناتمام خود در این استان از جمله مجتمع چند منظوره در جنب امامزاده سلطان سیدعباس(ع) بجنورد را مشخص کند 

شجاعی اظهار داشت: انتظار می رود همچنین آستان قدس رضوی تکلیف پروژه های سیمان سمنگان و سایر پروژه های ناتمام در این استان را مشخص کند.  

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی این ظرفیت را دارد که تولید را به بازار متصل کند افزود: یکی از مشکلات تولید در این استان، تامین بازار است، اکنون ما آمادگی داریم تا از این ظرفیت استفاده کرده و با حمایت از سرمایه گذار، تولید را رونق بخشیم.  

وی با بیان اینکه، یکی از نیازمندی های مهم رونق تولید در این استان در بخش های مختلف، تامین بازار فروش است گفت: مزیت های نسبی این استان مشخص است، این منطقه در تولید انگور رتبه ۶، زعفران رتبه سه، پیاز رتبه ۱۳ و در دام هم ظرفیت های فوق العاده ای دارد 

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در این استان دو میلیون راس دام سبک، مازاد است و این ظرفیت وجود دارد که تا سه میلیون راس دام تولید شود اما این اقدام باید با تامین بازار فروش در داخل و یا خارج کشور همراه باشد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، خواستار توجه بیشتر آستان قدس به این استان شد و گفت: حضور آستان قدس در این استان، خیلی محسوس نبوده است.

رضا رجب زاده اظهار داشت: خراسان شمالی سهم قابل توجهی از سرمایه گذاری آستان قدس نداشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان قابلیت های فراوان در کشاورزی دارد که امید می رود با حمایت های آستان قدس، بتوانیم فعالیت کشاورزان را اقتصادی کنیم.

عبدالله یوسفی، کمک به تکمیل زنجیره شیر و تکمیل گلخانه در اسفراین و توسعه شرکت کشت و صنعت در اسفراین را از طرح های پیشنهادی عنوان کرد.  

وی با اشاره به قابلیت های این استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان، با تغییر کاربری، بستری برای فراوری گیاهان دارویی است و در این استان آمادگی وجود دارد تا برای توسعه گیاهان دارویی اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم تکمیل زنجیره پنبه، پشم و ابریشم را از طرح های پیشنهادی عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت های مناسبی در زمینه صنعت پنبه، تولید پشم و نوغانداری دارد که امید می رود با ورود آستان قدس برای کمک به بازاریابی، برای توسعه سرمایه گذاری در این زمینه ها اقدام شود.

رضا فیروزه اظهار داشت: کمک به توسعه سرمایه گذاری در زمینه سنگ های تزئینی، مرمر، مرمریت و کنگلومرا، از دیگر پیشنهادها است.

ایجاد غرفه های فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار با برند آستان قدس، کمک به ساخت مدرسه، مشارکت در تکمیل سد بش قارداش بجنورد و درخواست برای کمک به ساخت مسکن و اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای انبوه سازی در خراسان شمالی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد راه آهن خراسان شمالی تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد راه آهن خراسان شمالی تولیت آستان قدس رضوی بجنورد راه آهن خراسان شمالی تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد

 استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه‌های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ چریش، یکی از این سبزی‌های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گیاه چریش چندین برگ دارد که مانند سبزی تره قسمت انتهایی آن در غلافی سفیدرنگ پیچیده شده است.

گیاه چریش در فصل بهار در همه سبزی فروشی‌ها عرضه می‌شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاییان با استفاده از این گیاه آشی موسوم به آش چریش و نانی به نام نان چریشی درست می‌کنند.

آش چریشی مخلوطی از حبوبات، بلغور و گیاه چریش است و نان چریشی نیز با استفاده از خمیر، زردچوبه، سیب زمینی، پیاز، روغن حیوانی و گیاه چریش در تنور پخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی