Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزش و پرورش که نقش اساسی در پرورش فرزندان ما دارد در استان اصفهان با ۱۲ هزار کمبود نیروی انسانی رو به رو است که می‌تواند اثرات نامطلوبی را داشته باشد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، آموزش و پرورش مهمترین رکن تربیت انسان محسوب می‌شود چراکه انسان از کودکی با آن سر و کار دارد و بیش از 10 سال را در مراکز آموزشی برای تحصیل علم و دانش صرف می‌کند و این موضوع اهمیت این وزارت خانه را تبیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم آموزی و فراگیری علم نیازمند نیروی انسانی مجرب، فضای لازم و مناسب برای یادگیری و امکانات مخصوص به خود است و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن این مهم بکار بگیرند تا بتوانند بهترین نیروی انسانی را تحویل جامعه دهند و دانش‌آموختگان نیز با پایه علمی قوی تحصیلات تکمیلی خود را با موفقیت سپری کنند.

شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان تمامی امکانات را در اقصی نقاط کشور تامین کرد و بر همین اساس جامعه‌ای از دل همین مردم بر اساس حس نوع دوستی به پا خاسته و مراکز آموزشی برای فرزندان این سرزمین می‌سازند تا سعادت دنیا و آخرت را نیز برای خود تضمین کنند.

خوشبختانه در استان اصفهان خیران مدرسه‌ساز وجود دارند که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی مجهزترین مراکز آموزشی در مقاطع مختلف را برای فرزندان این سرزمین بنا می‌کنند تا آموزش را با بهترین کیفیت در مدارس فراگیرند.

گزارش وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان درباره طرح رتبه‌بندی معلمان6 هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش کشور وجود داردوزیر آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال تحصیلی جاری اجرایی خواهد شد + جزئیات

این موضوع تا به حدی تحسین مسئولان و عموم مردم را به دنبال داشته که زهره میردامادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از نشانه‌های توسعه پایدار در هر کشور، نیروی انسانی آن است و مدرسه دورانی طلایی زندگی هر انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: تجهیز، بهسازی و نوسازی مدارس برای تأمین بهترین مکان محسوب می‌شود چراکه تعلیم و تعلم و پرورش نیروی انسانی، از بزرگترین اقدامات فرهنگی در کشور به شمار می‌آید و خیران در استان اصفهان به خوبی به این مهم لبیک گفتند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه با قدم‌های مثبتی که خیرین برداشته‌اند استان اصفهان در زمینه مدرسه سازی در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: طی 20 سال گذشته بیش از یک هزار واحد آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در استان اصفهان احداث و در اختیار آموزش و پرورش شده است .

میردامادیان بیان داشت: خیران مدرسه‌ساز در بهبود وضعیت فضاهای آموزشی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و بار بزرگی از مشکلات آموزش و پرورش را با دستان خود بر می‌دارند.

آموزش و پرورش اما نیروی انسانی لازم برای ارائه علم و دانش به دانش‌آموزان ندارد به نحوی که به دلیل کمبود نیروی انسانی از معلمان بازنشسته استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند آثار سوء به دنبال داشته باشد و در دراز مدت ضربه جبران نشدنی را بر پیکره آموزش و پرورش وارد سازد.

محمد اعتدادی در حاشیه سفر خود به نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امسال برای شروع سال تحصیلی با 12هزار کسری نیرو مواجه بودیم که با کمک از نیروهای بازنشسته توانستیم مهر را شروع کنیم و خوشبختانه سال تحصیلی جدید بدون هیچ مشکلی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای آموزشی یک سوم فضاهای اموزشی استان اصفهان نیاز به بازسازی دارد، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با کمک خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان تعداد 93 طرح آموزشی در قالب بیش از 900 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش این استان شد.

تاکید مسئولان بر توجه بیش از پیش به دانش‌آموزان است به نحوی که رمضانعلی فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به رشد دانش‌آموزی و موفقیت آنان در عرصه‌های علمی، آموزشی و ورزشی اظهار داشت: لازم است بیش از پیش مسئولان استان اصفهان و مجمع خیران این استان به رفع نیازهای زیربنایی آموزش و پرورش توجه کنند.

فرماندار شهرستان نطنز ضمن اشاره به اهمیت اقدامات خیران مدرسه‌ساز اذعان کرد: خیران مدرسه‌ساز از دنیا و تعلقات دنیوی فاصله گرفته‌اند و تعلقات دنیا بر آنها چیره نشده است و توانستند از مال خود در راه خیر انفاق کنند.

فردوسی ضمن تقدیر از خیران مدرسه‌ساز افزود: خیران مدرسه ساز با کار خیر برای آخرت خود توشه بر می‌دارند و از اجر معنوی این اقدام خیرخواهانه بهره مند می‌شوند.

وی از مجموعه خیران مدرسه‌ساز به عنوان پدیده های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: با تلاش خیرین مدرسه‌ساز بخش اعظمی از نیازهای فضای آموزشی کشور برطرف شده است که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد در حالی که نمی‌توان به هیچ طریقی این زحمات را جبران کرد.

فرماندار شهرستان نطنز ضمن تقدیر از گام‌های ارزشمند خیران مدرسه‌ساز برای رفع کمبودها و مشکلات آموزشی استان اصفهان ابراز داشت: این افراد زینت آموزش و پرورش قلمداد می‌شوند چراکه امروز آموزش و پروش به وجود شما خیران مدرسه ساز نیاز دارد و اگر شما نباشید مشکلات و نیازها حل نمی‌شود.

وی نقش خیران را در رشد و تعالی آموزش و پرورش انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: یکی از راه‌های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک شما خیران است که امیدواریم همچون همیشه در کنار آموزش و پرورش باشید.

گزارش از رحمت‌الله کاملی

انتهای پیام/804/ش

R7760/P/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری