Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: در طی چند سال اخیر با مجموعه مدیریتی که بر روی مخازن سدها در حوضه آبریز صورت گرفته این امکان فراهم شده است که چهار میلیارد و ۶۷۷ میلیون مترمکعب آب تنظیم شده وارد دریاچه ارومیه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان این مطلب افزود: در طی چهار دهه اخیر دستاوردهای بخشی بزرگی در زمینه ساخت سد، نیروگاه، تصفیه‌خانه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. به دست آورده‌ایم اما در مقابل موفقیت‌های بخشی، در عرصه‌های بین‌بخشی کارنامه خیلی قابل قبولی نداریم.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ستاد احیای دریاچه ارومیه یکی از معدود تجربه‌های عینی شدن ما در همکاری‌های بین‌بخشی آب است. بنابراین وظیفه ملی ما تقویت هر چه بیشتر این ستاد و تلاش در جهت رفع مشکلات آن است.


وزیر نیرو بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فعالیت‌های بین‌بخشی تاکید کرد و افزود: اگر پس از چهار دهه نتوانیم کارهای موفقی در عرصه‌های مانند احیای دریاچه ارومیه و زاینده‌رود، ساماندهی کمی و کیفی کارون بزرگ و بحث‌های این چنینی عرضه کنیم طبیعتا دستاوردها و موفقیت‌های بخشی نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت.


اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در طی چند سال اخیر با مجموعه مدیریتی که بر روی مخازن سدها در حوضه آبریز صورت گرفته این امکان فراهم شده است که چهار میلیارد و 677 میلیون مترمکعب آب تنظیم شده وارد دریاچه ارومیه شود.


وی به مسائل مرتبط با بخش صنعت اشاره کرد و افزود: در تمامی دشت‌های که تخصیص از آب سطحی داشتند، مجوز جابجایی استفاده از آب سطحی به زیرزمینی داده شده و بخشی از مشکلات حل شده است.


وزیر نیرو ادامه داد: پیگیریم که حداکثر تا انتهای فصل پاییز ابلاغ تخصیص 10 درصد مسدودی چاه‌ها را در چارچوب قوانین موجود ارائه کنیم تا به میزانی که مسدودی صورت می‌گیرد ما 10 درصد آن را به صنعت تخصیص دهیم تا بخشی از نیازها را پاسخگو باشد.


اردکانیان در پایان گفت: در خصوص سد چپرآباد به عنوان آخرین حلقه انتقال آب از سیلوه به دریاچه ارومیه نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه اعتباری خوبی برای این پروژه اختصاص یافته و تا پایان سال مالی جاری این طرح به اتمام خواهد رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت اصفهان مساجد وحدت کانون های مساجد مسجد تراز اسلامی رضا اردکانیان اردکانیان احیای دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟