Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون «ایندیا تودی» گفته که گروه تروریستی داعش علیه هند، پاکستان، روسیه و حتی چین تهدید مشترک به شمار می‌رود. وزیر خارجه ایران گفته این کشورها باید برای مقابله با تهدید این گروه تروریستی با هم متحد شوند.

متن مصاحبه آقای ظریف امروز پنجشنبه روی وب‌سایت شبکه تلویزیونی «ایندیا تودی» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران گفت: «احیای داعش عامل نگرانی مشترک بین هند، ایران و پاکستان است. این گروه تروریستی در حال انتقال پایگاه‌های خود از سوریه و عراق به افغانستان است. در داخل افغانستان مناطقی وجود دارند که عامل نگرانی برای همه است. فقط یک کشور با این تهدید روبرو نیست، بلکه این تهدیدی برای کل منطقه است.»

ظریف در ادامه تصریح کرد گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند گروه تروریستی داعش در حال انجام عملیات‌هایی در تاجیکستان و ازبکستان از پایگاه‌ها خود در افغانستان است.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در بیانیه‌ای روز ۱۵ آبان‌ماه گروه تروریستی داعش را عامل حمله مسلحانه به یکی از پاسگاه مرزی این کشور معرفی کرد.

ساعت ۰۳:۲۳ بامداد روز ۱۵ آبان‌ماه به وقت محلی یک گروه مسلح به پاسگاه مرزی شماره ۴ عشق‌آباد واحد مرزبانی سلطان‌آباد تاجیکستان حمله و ۵ قبضه سلاح تصرف کرد.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: «این‌ها اتفاقاتی جدی هستند. ما معمولاً با دوستانمان در هند درباره نقل مکان داعش و تهدید‌های ناشی از این مسئله در تعامل هستیم. با پاکستان، روسیه و چین هم در تماس هستیم. [مبارزه با تروریسم]مسئله‌ای است که می‌تواند همه ما را متحد کند.»

ظریف در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آمریکا چه نقشی می‌تواند ایفا کند گفت: «آمریکا به داد ما نخواهد رسید. ما باید خودمان به هم کمک کنیم.»

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف هند پاکستان مبارزه با داعش رسانه هندی گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران