Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی وزیر بهداشت شامگاه پنج شنبه در آیین افتتاح ساختمان موسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان با بیان اینکه معلول یک موجود بدون توانمندی نیست، اظهار داشت: در وجود تک تک معلولین توانمندی‌هایی نهفته است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند الگویی برای دیگر افراد جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که معلول در آن‌ها وجود دارد نباید ناراحتی بابت تامین هزینه‌های خاص معلولین داشته باشند، ابراز داشت: دولت و خیرین در این مهم می‌توانند کمک قابل توجهی به خانواده‌ها داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از معلولین و توانیاب‌ها تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، با کمک خیرین برای ارائه خدمات به معلولین تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.

او افزود: تا پایان سال هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی درمانی در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار افتتاح می‌شود.

کسری دارویی امسال یک سوم سال گذشته است

نمکی با بیان اینکه کسری دارویی امسال یک سوم سال گذشته در مدت زمان مشابه است، بیان داشت: تا پایان امسال کوچکترین کمبودی در ارتباط با تامین دارو‌های اساسی برای بیماران خاص و صعب العلاج نداریم.

او با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا هیچ کشوری به تنهایی قادر به حل مشکلات کشور نیست، اظهار داشت: اگر مردم و خیرین برای حل مشکلات همکاری نکنند، دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بهداشتی و درمانی مردم را حل کند.

فاز اول ساختمان موسسه خیریه کاشانه مهر در زمینی به مساحت شش هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هفت هزار متر در هفت طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال شامگاه پنج شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره  افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار  اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه