Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:03:41 GMT

رئیس مجلس آمریکا: ترامپ به اوکراین رشوه داده

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۸۸۵

"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری کشورش را متهم کرد که به اوکراین «رشوه» داده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از دیلی میل، پلوسی پنج شنبه گفت که متن تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اظهارات «بیل تیلور» دیپلمات ارشد آمریکا در کی یف و «جورج کنت» معاون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کنت و تیلور روز چهارشنبه در جلسه استماعی که به طور علنی در کنگره برگزار شد، گزارش‌هایی تازه‌ای درباره فشار ترامپ بر اوکراین ارائه دادند.

تیلور فاش کرد که «دغدغه ترامپ تحقیق درباره بایدن بود» و کنت نیز گفت که «رودی جولیانی» وکیل ترامپ، روابط آمریکا با اوکراین را مختل کرد.

ترامپ اواسط تابستان امسال در تماسی تلفنی با زلنسکی از وی خواسته بود تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی «جو بایدن» و پسرش در اوکراین تحقیقاتی انجام دهد. او همچنین ارائه کمک نظامی به اوکراین را تعلیق کرده بود.

هدف ترامپ از این اقدامات تحت فشار قرار دادن اوکراین به منظور پرونده سازی برای ضربه زدن به اعتبار رقیب انتخاباتی‌اش تفسیر شده است.

پلوسی تاکید کرد: ارسال کمک نظامی یا تعلیق آن در ازای انجام تحقیقات جلعی به معنای رشوه دادن است.
فشار ترامپ بر اوکراین باعث شد تا اعضای دموکرات مجلس آمریکا تحقیقاتی را در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت آغاز کنند. اما پلوسی گفت که تاکنون تصمیمی در مورد شروع روند استیضاح اتخاذ نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا نانسی پلوسی رشوه مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ اوکراین گیت رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین