Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌و‌گو با فارس درباره نرخ سوخت هواپیماهای مسافری و باری اظهار داشت: نرخ سوخت هواپیماهای مسافری در کشور ما برای هواپیماها با رجیستر ایران هر لیتر ۶۰۰ تومان‌ محاسبه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: ‌‌این سوخت هر لیتر ۶۰۰ تومان که به ناوگان مسافری هوایی اختصاص می‌یابد بر اساس «پرواز آن هواپیما» و «ایرانی بودن رجیستر آن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نرخ سوخت هواپیمای کارگو ۶۰۰۰ تومان

وی اضافه کرد: همچنین نرخ سوخت برای هواپیماهای باری و هلی‌کوپتر در کشور ما هر لیتر بیش از ۶ هزار تومان است در واقع نرخ سوخت هواپیماهای باری ۱۰ برابر نرخ سوخت هواپیمای مسافری در ایران است و به همین دلیل حمل و نقل کالا از طریق هواپیما برای صاحبان کالا توجیه اقتصادی ندارد.

* زمین‌گیری هواپیماهای باری ناوگان هوایی کشور به دلیل گرانی نرخ سوخت

اسعدی سامانی افزود: در حال حاضر هواپیماهای باری ناوگان هوایی کشور که حدود ۱۰ فروند است، همه زمین‌گیر هستند زیرا برای هیچ صادرکننده‌ای مقرون به صرفه نیست که با این نرخ، بار از طریق هوایی جابه‌جا کند؛ ‌برخی کالاهایی هم که از طریق حمل و نقل هوایی در حال حاضر جابه‌جا می‌شود، بیشتر از طریق قسمت کارگو هواپیماهای مسافری است‌.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر ‌اینکه ضرورت دارد نرخ سوخت هواپیماهای باری تعدیل شود، ادامه داد: ما بارها به دولت این موضوع را تذکر داده‌ایم که اگر بخواهیم صادرات و واردات هوایی تقویت شود، باید نرخ سوخت هواپیمای باری تعدیل شود؛ ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم اما تاکنون دولت تصمیم جدی برای یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیما‌های مسافربری و باری نگرفته‌ است.

‌وی اضافه کرد: اگر نرخ سوخت هواپیمای باری به نرخ سوخت هواپیماهای مسافربری نزدیک شود این امر در جابه‌جایی بار و خصوصاً میوه و تره‌بارِ ‌تولیدکنندگان داخلی مؤثر است و در صادرات این کالاها‌ به بازارهای هدف ‌کمک بسزایی می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت هواپیما مطرح نشده است‌، گفت: اگر نرخ سوخت پروازهای مسافری افزایش یابد، قطعاً این افزایش نرخ سوخت تاثیر بسزایی در قیمت بلیت پروازها دارد زیرا یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ سوخت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین

تین نیوز

ایالت فیلادلفیا آمریکا از لغو سفارش بزرگ ساخت قطارهای خود به شرکت CRRC چین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دولت فدرال فیلادلفیا دلیل این اقدام خود را تاخیر چهار ساله طرف چینی در تحویل ناوگان مورد سفارش خود اعلام کرده است. شرکت CRRC قرار بود ۴۵ رام قطار دو طبقه به راه آهن فیلادلفیا تحویل دهد که به دلیل تاخیر طولانی مدت در اجرای قرارداد، همکاری دو طرف ملغی شده است.

به گفته مقام های راه آهن فیلادلفیا، این قرارداد ۱۸۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ با شرکت CRRC به امضا رسیده و مقرر شده بود که طرف چینی تا سال ۲۰۱۹ نسبت به تحویل قطارهای مورد سفارش آمریکا اقدام نماید. با اینحال، اجرای تعهد CRRC تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده و همچنان خبری از قطارهای مورد سفارش در قرارداد نیست.

به گفته راه آهن آمریکا، شرکت CRRC قراردادهای بزرگ و مشابهی با دولت های محلی شیکاگو، بوستون و لس آنجلس نیز به امضا رسانده که هنوز خبری از تحویل قطارهای یاد شده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد