Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: برای حمایت از محصول زعفران و مدیریت برفرآیند کاشت، داشت وبرداشت، مزارع زعفران کشور شناسنامه‌دار می‌شوند. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش   خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، محسن احتشام شامگاه  پنج شنبه در جمع کشاورزان زعفرانکار خراسان جنوبی در قاین اظهار داشت: برای برداشت زعفران و به منظور رهگیری محل تولید این محصول به مزارع  کد 13 رقمی اختصاص داده می شود که می توان از طریق آن، محل تولید زعفران و اصالت آن را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این شناسه 13 رقمی شامل کد پستی محل، روستا، کشاورز، مزرعه، کد کشور و کد استان تولید کننده است که می توان آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور رهگیری کرد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران 120 هزار هکتار در کشور است گفت: از مزیت‌های این طرح این است که می توان محصول خالص و حاصل تلاش کشاورز را از محصول تقلبی موجود در بازار متمایز کرد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران‌: قیمت خرید زعفران از کشاورز با قیمت بازار تفاوت فراوان دارد85 درصد تولید زعفران دنیا و کشور متعلق به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی استزعفرانی‌ترین پائیز دنیا در خراسان رضوی؛ ادامه برداشت زعفران در تربت حیدریه + تصاویرقائم مقام وزیر صنعت: واردات 1600 قلم کالا ممنوع شد / وزیر صنعت اختیاراتش را به ‌شورای ملی زعفران تفویض کرد

احتشام با بیان اینکه داشتن شناسه 13 رقمی نشان دهنده محصول با شناسنامه و بااصالت است  تصریح کرد: رهگیری محصول زعفران با این شناسه 13 رقمی، به گونه ای است که افتخار بهترین محصول به خود کشاورز برمی گردد و مشخص می شود که کدام کشاورز با حجم زمینی که در اختیار داشته و میزان برداشتی که انجام داده، محصول باکیفیت تری تولید کرده است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی استان هایی که در زمینه کشت زعفران فعال هستند، تشکل های بخش خصوصی، اتحادیه ها و تعاونی های مناطق زعفران کاری می توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/250/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا