Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرشا دیباج مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:  ما در این شرکت، دستگاههای صنعتی برش لیزر و جوش لیزر را تولید می کنیم و به تازگی موفق شدیم یک محصول جدید تحت عنوان دستگاه برش فلزات ۵ محور را بسازیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه بیشتر در  صنعت ساخت بدنه خودرو کاربرد دارد، بیان کرد:  این دستگاه می تواند قطعات بدنه خودرو را بعد از فرم و پرس به صورت سه بعدی برش دهد و سازندگان خودرو را از ساخت قالب های گران قیمت و زمانبر برش بی نیاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیباج با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان خودرو همواره کمترین زمانی که برای الگوی خودرو صرف می کنند ۶ ماه است، بیان کرد: با این دستگاه دیگر نیازی نیست که این زمان صرف شود و علاوه بر کاهش مصرف زمان، در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

به گفته وی، کاهش یک مرحله کمتر در تولید خودرو می تواند برای تولید کننده به صرفه باشد.

وی با اشاره به ویژگی های دستگاه برش ۵ محور گفت: تولید کننده می تواند بدنه خودرو را بدون اینکه قالبی داشته باشد برش بزند؛ همچنین برش قطعات بدنه، گلگیر، شاسی و داخل خودرو از جمله توانایی های این دستگاه به شمار می رود.

وی افزود: از آنجایی که دستگاه را تولید کردیم می توانیم برای خدمات پس از فروش و رفع اشکال خود نیز به تولید کنندگان خدمات ارائه دهیم.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه نمونه خارجی دارد، بیان کرد: ما توانستیم دستگاه را  به صورت صددرصد بومی سازی کنیم؛ در حال حاضر نمونه های خارجی دستگاه در صنایع خودورسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیباج خاطر نشان کرد: طبق براوردهایی که داشتیم قیمت دستگاهی که تولید کردیم برابر با یک چهارم نمونه اروپایی است که برای تولید کننده می تواند صرفه جویی ارزی داشته باشد.

این تولید کننده محصولات دانش بنیان با بیان اینکه  بیشتر قطعات کاربردی در دستگاه برش لیزری ۵ محوره ایرانی است، بیان کرد: صنایع دیگری همچون صنعت لوازم خانگی، نیروگاهی، نفت و گاز  و... می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این مدل برای اولین بار است که در کشور تولید می شود؛ هنوز ۵ محور و برش لیزری در دستگاههای موجود ساخته نشده است. دستگاههای برش کنونی برای برش ورق فلزی یا لوله یا پروفیل مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش مهر، این شرکت دانش بنیان از ستاد فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری  تسهیلاتی در راستای تولید دستگاه دریافت کرده است. این طرح در نمایشگاه لیزر و فتونیک در پاویون ستاد فتونیک، لیزر ، مواد پیشرفته  حضور داشت.

کد خبر 4771652 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: لیزر تولید شرکت دانش بنیان صنعت خودروسازی نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی امنیت اطلاعات جایزه مصطفی ص گوگل فناوری فضایی خودروی برقی ناسا تولید سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن