Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:40:04 GMT

نرخ سوخت هواپیما تغییر نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۵۶۹

نرخ سوخت هواپیما تغییر نکرده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری و باری اظهار داشت: نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری در کشور ما برای هواپیما‌ها با رجیستر ایران هر لیتر ۶۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: این سوخت هر لیتر ۶۰۰ تومان که به ناوگان مسافری هوایی اختصاص می‌یابد بر اساس «پرواز آن هواپیما» و «ایرانی بودن رجیستر آن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین نرخ سوخت برای هواپیما‌های باری و هلی‌کوپتر در کشور ما هر لیتر بیش از ۶ هزار تومان است در واقع نرخ سوخت هواپیما‌های باری ۱۰ برابر نرخ سوخت هواپیمای مسافری در ایران است و به همین دلیل حمل و نقل کالا از طریق هواپیما برای صاحبان کالا توجیه اقتصادی ندارد.

اسعدی سامانی افزود: در حال حاضر هواپیما‌های باری ناوگان هوایی کشور که حدود ۱۰ فروند است، همه زمین‌گیر هستند، زیرا برای هیچ صادرکننده‌ای مقرون به صرفه نیست که با این نرخ، بار از طریق هوایی جابه‌جا کند؛ برخی کالا‌هایی هم که از طریق حمل و نقل هوایی در حال حاضر جابه‌جا می‌شود، بیشتر از طریق قسمت کارگو هواپیما‌های مسافری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد نرخ سوخت هواپیما‌های باری تعدیل شود، ادامه داد: ما بار‌ها به دولت این موضوع را تذکر داده‌ایم که اگر بخواهیم صادرات و واردات هوایی تقویت شود، باید نرخ سوخت هواپیمای باری تعدیل شود؛ ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم، اما تاکنون دولت تصمیم جدی برای یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیما‌های مسافربری و باری نگرفته است.

‌وی اضافه کرد: اگر نرخ سوخت هواپیمای باری به نرخ سوخت هواپیما‌های مسافربری نزدیک شود این امر در جابه‌جایی بار و خصوصاً میوه و تره‌بارِ تولیدکنندگان داخلی مؤثر است و در صادرات این کالاها به بازار‌های هدف کمک بسزایی می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت هواپیما مطرح نشده است، گفت: اگر نرخ سوخت پرواز‌های مسافری افزایش یابد، قطعاً این افزایش نرخ سوخت تاثیر بسزایی در قیمت بلیت پرواز‌ها دارد، زیرا یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ سوخت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوخت هواپیما قیمت سوخت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب خدمه کشتی برای عبور از مقر دزدان دریایی (فیلم) نجات 16 خدمه کشتی باری در آب‌های چین

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • باقر محمدی بلیت فینال آسیا را مهر کرد
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان