Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که گفته می‌شد سه عضو ارشد طالبان در ازای دو استاد دانشگاه آمریکایی در کابل مبادله شده‌اند اما منابع خبری در افغانستان تایید کردند که اعضای طالبان در زندان بگرام هستند. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سه شنبه گذشته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کردکه سه عضو شبکه حقانی را در ازای دو استاد دانشگاه آمریکایی در کابل بطور مشروط آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با گذشت سه روز «انس حقانی»، «حافظ رشید» و «مالی خان» گفته می‌شود که این افراد به طالبان در قطر تحویل نشده‌اند.

برخی منابع به طلوع نیوز نیز گفته‌اند که اعضای شبکه حقانی که به پایگاه آمریکایی‌ها در قطر انتقال یافته بودند با اساتید دانشگاه آمریکایی مبادله نشدند و بار دیگر به زندان بگرام در افغانستان منتقل شدند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز به رسانه‌ها گفته است که هنوز سه عضو ارشد این گروه آزاد نشده است.

قرار بود اعضای زندانی طالبان به دولت قطر سپرده شوند و سپس به دفتر سیاسی طالبان در این کشور تحویل شوند اما مبادله زندانی با بن‌بست روبرو شده است.

«مولانا جلال‌الدین شینواری» دادستان سابق دوران طالبان نیز گفته که عدم اعتماد بین دو طرف سبب شده تا مبادله زندانی انجام نشود.

از سوی دیگر، «اسدالله وحیدی» کارشناس مسائل سیاسی نیز گفته که احتمال مبادله زندانی وجود دارد و اعضای طالبان نیز از زندان منتقل شده‌اند اما هنوز در اختیار طالبان قرار نگرفته‌اند.

رویترز: طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل را آزاد نکرده استیادداشت| آزادی انس حقانی-1؛ امتیاز حداقلی و حداکثری انتخاباتی طالبان به ترامپدولت افغانستان «انس حقانی» و دو مقام دیگر طالبان را آزاد کرد

با این حال، برخی می‌گویند که اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل در پاکستان هستند اما طالبان تاکید کرده است که آنها در افغانستان نگهداری می‌شوند.

«وحید مژده» از آگاهان مسائل طالبان نیز اظهارداشت که تحویل اساتید آمریکایی در افغانستان زمانگیر است، انفجار اخیر کابل نیز از عوامل تعویق این مسئله است همچنین عدم اطمینان دو طرف نیز درباره تبادل زندانی تاثیرگذار است.

دولت افغانستان انتظار داشت که با آزادی سه زندانی شبکه حقانی خشونت‌ها در این کشور کاهش یابد و طالبان نیز به گفت‌وگوها چراغ سبز نشان دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود