Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پایداری اولیه ایمپلنت در استخوان نقش مهم تری از ادغام استخوان دارد به همین دلیل زمانی که برای طول درمان داده می‌شود معمولاً بستگی به تراکم استخوان ایمپلنت گذاری شده و تعداد ایمپلنت هایی دارد که به هم متصل شده‌اند و زمان مشخص و ثابتی ندارد.

طول درمان ایمپلنت دندان

 زمانی که طول می‌کشد تا ایمپلنت دندان به پایداری برسد بستگی به مدت زمانی دارد که بدن تا سطح ایمپلنت، استخوان می‌سازد (ادغام استخوان و Ossenointegration ایمپلنت).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدتی که ادغام استخوان صورت می‌گیرد اگر پیچ ایمپلنت دندان حرکت کند باعث جلوگیری از استخوان سازی می‌شود و احتمال شکست ایمپلنت دندان بالا می‌رود. به همین دلیل حداقل 3 تا 6 ماه بسته به نظر پزشک، زمان لازم است تا ادغام انجام شود و سپس روکش ایمپلنت قرار داده شود.

به تازگی در تحقیقاتی مشخص شده است که پایداری اولیه ایمپلنت در استخوان نقش مهم تری از ادغام استخوان دارد به همین دلیل زمانی که برای طول درمان داده می‌شود معمولاً بستگی به تراکم استخوان ایمپلنت گذاری شده و تعداد ایمپلنت هایی دارد که به هم متصل شده‌اند و زمان مشخص و ثابتی ندارد. هنگامی که نیروی 35 نیوتن سانتی متر به ایمپلنت ها وارد شود و بتوانند تحمل کنند و به سایر ایمپلنت ها متصل باشند تفاوت آن‌چنانی در مدت زمان درمان ایمپلنت دندان و نبود استخوان بین ایمپلنت ها در مدت 3 تا 6 ماه وجود ندارد. بنابراین حتی اگر در استخوان های محکم ایمپلنت دندان تکی گذاشته شود بازهم زمان نیاز است تا فشار وارد نشود و احتمال آسیب به حداقل ممکن برسد.

جراحی ایمپلنت یک مرحله ای و دو مرحله ای

اجزای داخلی به وسیله ی پایه ترمیمی یا پیچ پوشاننده پس از قرار گرفتن ایمپلنت دندان، پوشش داده می‌شوند. به این صورت که پایه ترمیمی بعد از گذشتن از مخاط با آن سازگار می‌شود و پیچ پوشاننده به دلیل هم سطح بودن با ایمپلنت به طور کامل مخاط را پوشش می‌دهد  و کلاً به همین منظور طراحی شده است. بعد از به پایان رسیدن دوره ی ادغام، باید جراحی دوم برای قرار دادن پایه ترمیمی و برداشتن مخاط انجام شود.

در سال های 1970 تا 1990 به دلیل اینکه باورشان بر این بود که اگر ایمپلنت به صورت دو مرحله ای انجام شود پایداری اولیه آن بالا می‌رود، ایمپلنت دندان به صورت دو مرحله ای انجام می‌شد. اما در تحقیقاتی که امروزه انجام شده است مشخص شد که پایداری اولیه در ایمپلنت یک مرحله ای و دو مرحله ای تفاوتی ندارد و بسته به نظر پزشک و بافت لثه ممکن است ایمپلنت در مرحله اول قرار بگیرد.

در صورتی که بافت لثه مشکل داشته باشد یا چندتا دندان نداشته باشد برای کاشت ایمپلنت، مدت زمانی را برای ادغام در نظر می‌گیرند و بعدازآن به وسیله ی جراحی، لثه را به طرف پایه ترمیمی حرکت می‌دهند. یکی از مشکلات ایمپلنت دو مرحله ای جراحی اضافی و به وجود آمدن مشکلات بافتی در لثه به خاطر انجام شدن جراحی های پشت هم است. ایمپلنت یک مرحله ای و دو مرحله ای بستگی دارد به این که چگونه به بهترین شکل بافت نرمی که اطراف دندان از دست رفته بازسازی شود.

بلافاصله قرار دادن ایمپلنت دندان ( ایمپلنت فوری )

استراتژی ایمپلنت دندان فوری علاوه بر اینکه مدت زمان درمان را کوتاه می‌کند، می‌تواند به دلیل سالم ماندن غلاف بافت نرم زیبایی را بیشتر کند و هم چنین درصد موفق شدن ایمپلنت را بالاتر ببرد. این روش به این صورت است که به خاطر حفظ استخوان و کم کردن طول درمان  ایمپلنت بلافاصله در محل دندان کشیده شده قرار می‌گیرد. نتیجه های زیادی در این مورد وجود دارد و افراد زیادی به شرح و مقایسه ایمپلنت فوری و ایمپلنت تأخیری پرداخته‌اند و مطالعات زیادی دراین‌باره داشته‌اند.

سایر جراحی ها

برای اینکه ادغام استخوانی انجام شود باید ایمپلنت با استخوان سالم احاطه شود. پس برای عمر طولانی ایمپلنت و کم کردن طول درمان آن باید بافت نرم سالم ضخیمی که همان لثه است، ایمپلنت را دربربگیرد. در این صورت اگر لثه یا استخوان دچار مشکل باشد لازم است یک سری جراحی های جانبی مثل پیوند استخوان انجام شود تا آن ها را بازسازی کند.

ایمپلنت دندان قیمت و هزینه های آن چگونه است؟

بسیاری از افراد برای دندان های از دست رفته ی خود از روش ایمپلنت دندان استفاده می کنند که علاوه بر حفظ زیبایی ظاهر برای سلامت و بهداشت دهان مناسب است. ممکن است دندان بر اثر عوامل گوناگونی مثل سن، تصادف، رسیدگی نادرست و مسائل بهداشتی و ... از دست برود.

 در این مواقع ایمپلنت دندان حرف اول را می زند. مسئله ای که ذهن همه ی افراد را درگیر کرده مربوط به ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن می باشد که در این مقاله سعی داریم اطلاعات شما را در خصوص ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن بالاتر ببریم. جنس ایمپلنت دندان تیتانیوم خالص می باشد که به صورت پایه در استخوان فک قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن به عوامل زیر بستگی دارد:

برند ایمپلنت، برند شخصی دندانپزشک، تضمین کیفیت، هزینه ی جانبی، شرایط پرداخت و نگهداری.

فواید کاشت ایمپلنت دندان در مقایسه با بریج

بریچ چیست؟

بریچ یعنی پر کردن جای خالی یک یا چند دندانی که شکسته یا کشیده شده و در دهان خالی است.

بریچ ها دارای دو تا تاج می‌باشند که هم‌سطح با دندان‌های دو طرف دندان ازدست‌رفته، است. دو دندانی که در دو طرف دندان ازدست‌رفته وجود دارد به‌عنوان نگهدارنده به شمار می‌روند و دندان مصنوعی بین آن دو قرار می‌گیرد. دندان پایه به این اسم معروف است: اباتمنت.

 این دندان‌های مصنوعی بیشتر اوقات از آلیاژ، طلا، پرسلان و یا مخلوطی از آن‌ها تولید می‌شوند. برچ ها بیشتر توسط ایمپلنت‌ها یا دندان‌های طبیعی نگه‌داشته می‌شوند.

پروسه کاشت بریج دندانی چیست؟

در اولین قدم برای بریچ کردن دندان، آماده‌سازی دندان پایه(اباتمنت ) می‌باشد. منظور از آماده کردن دندان‌های پایه، شکل دادن به دندان‌های اطراف دندان ازدست‌رفته است. با از بین بردن قسمتی از مینای دندان‌ها فضای کافی برای نصب بریج و تاج آن آماده می‌شود.

در دومین قدم در جلسه اول قالبی از دندان از بین رفته برای ساخت بریچ آن گرفته می‌شود تا متناسب با دهان و دندان بریچ ساخته شود. در بیشتر زمان ها دندانپزشکان برای محافظت از لثه و دندان‌های بیمار بریچ یا همان دندان مصنوعی موقت را جایگذاری می‌کنند تا بریچ اصلی تولید شود.

در دومین جلسه پزشک بریچ موقت را برمی‌دارد و بریچ اصلی را جایگذاری می‌کند. اگر فرد بیمار بخواهد بریچ دائمی داشته باشد، پزشک ابتدا برای چند هفته آن را به‌طور موقت نصب می‌کند تا در طی چند معاینه ببیند که بریچ به‌درستی ساخته‌شده است و جایش درست است سپس آن را به‌طور دائمی نصب می‌کند.

برای بریچ موقت نیز در چندین مرحله توسط پزشک معاینه می‌شود تا مشکلی به وجود نیاید.

مزیت‌های ایمپلنت نسبت به بریج

حفظ بافت استخوانی :

در وضعیت عادی توسط روند طبیعی بدن از بافت استخوانی پیرامون ریشه دندان نگهداری می‌شود. ولی در حالتی که یکی از دندان‌ها از بین برود، فضای آن دندان خالی می‌شود و استخوان پیرامون فضای خالی به مرور زمان دچار تحلیل می‌شود. این روند ممکن است شکل فک را عوض کند.

جایگذاری یک ایمپلنت دندان در فضای خالی ایجادشده در لثه کمک می‌کند که استخوان‌های لثه تحلیل نشوند و شکل فک تغییر نکند. ناگفته نماند بیمارانی که مقدار زیادی از استخوان لثه خود را از دست داده‌اند بایستی پیش از کاشت ایمپلنت دندان پیوند استخوان انجام دهند.

بهداشت دندانی بهتر:

بریچ ها یا همان دندان‌های مصنوعی نیاز به مراقبت‌های خاص خود را دارند، ولی ایمپلنت دندان این‌چنین نیست. مراقبت از ایمپلنت دندان درست مثل مراقبت از دندان‌های طبیعی است یعنی همان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.

کارایی بهتر:

عملکرد ایمپلنت دندان درست مثل عملکرد دندان‌های طبیعی است. شما با خیال راحت می‌توانید هر غذایی که دوست دارید با اطمینان میل کنید، به‌راحتی و با اعتماد به نفس صحبت کنید.

اما در بریچ دندان شما با خوردن غذای سفت ممکن است باعث شل شدن آن و همین‌طور موجب ایجاد درد در لثه‌هایتان شوید. پس اگر فردی بریچ دندانی دارد نمی‌تواند غذای سفت بخورد.

افرادی که از دنچراستفاده کرده‌اند ممکن است دچار مشکلاتی مثل التهاب و سوزش لثه شوند. به‌منظور بهتر شدن کیفت آن‌ها، بهتر است آن‌ها را بر روی ایمپلنت دندان قرارداد. با این کار فرد می‌تواند بدون نگرانی از اینکه ممکن است بریچ شل شود، هر غذایی که دوست دارد میل کند.

زیبایی بیشتر

ایمپلنت دندان ازنظر شکل ظاهری و عملکرد درست شبیه به دندان‌های طبیعی است. اما بریچ ها ممکن است شل شوند و شکل نامناسبی را ایجاد کنند یا برخی از آن‌ها که دارای تیکه‌ای فلزی هستند ظاهری قشنگی را ایجاد نمی‌کنند.

اگر شما نگویید که کاشت ایمپلنت انجام دادید به‌هیچ‌عنوان کسی متوجه ایمپلنت دندان شما نمی‌شود پس با خیال راحت صحبت کنبد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درمان ایمپلنت دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص ظرف های ضد سرطانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مس یک ماده معدنی کمیاب و ضروری برای بقا و زنده ماندن است. مس در همه بافت‌های بدن یافت می‌شود و در ساختن گلبول‌های قرمزخون و حفظ و نگهداری سلول‌های عصب و سیستم ایمنی نقش دارد. خواص مس برای بدن، می‌تواند به تشکیل کلاژن و جذب یون کمک می‌کند و در تولید انرژی نقش دارد. مس بیشتر در کبد، مغز، قلب و کلیه‌ها و عضله اسکلتی یافت می‌شود. مصرف کم و زیاد مس می‌تواند بر کارکرد مغز تاثیر بگذارد. کمبود مس با بیماری‌های آلزایمر، ویلسون و منکز (Menkes) ارتباط دارد. کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند منجر به بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات شود.


خواص مس برای بدن
مس برای طیف زیادی از کارکرد‌های اعضای بدن ضروری است
کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد بجز در شرایط خاص مثل بیماری منکز (Menkes)
مصرف مکمل‌های مس معمولا ضرورتی ندارد و ممکن است منجر به بهم ریختن تعادل شود.
بهم ریختن تعادل مس با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.
به افراد توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل مس باید با پزشک مشورت کنند.


مزیت‌های مس برای سلامتی
مس یک ماده مفید و ارزشمند است که در موادغذایی یافت می‌شود. مس یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. مس به همراه آهن به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمزخون را بسازند و به سالم نگهداشتن استخوان ها، عروق خون، اعصاب و سیستم ایمنی و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. کافی بودن مس در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق و استئوپورز (پوکی استخوان) کمک کند.


مس برای سلامت قلب و عروق
پایین بودن سطح مس با بالارفتن کلسترول و فشارخون ارتباط دارد. یک گروه از محققان نشان دادند که مصرف مکمل‌های مس ممکن است برای برخی بیماران دچار نارسایی قلبی مطلوب باشد. مطالعات حیوانی، پایین بودن سطح مس را به CVD ارتباط دادند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کمبود مس می‌تواند همین اثر را بر انسان‌ها داشته باشد.


فرستادن سیگنال به عصب
مس همانند یک ترمز یا سوییچ است که سلول عصب را کنترل می‌کند. اگر مقادیر زیادی مس وارد یک سلول شود، این ماده مغذی می‌تواند فرستادن سیگنال به عصب را کاهش دهد. وقتی سطح مس در این سلول افت می‌کند، فرایند ارسال سیگنال از سرگرفته می‌شود.


کارکرد سیستم ایمنی
مصرف بسیار کم مس می‌تواند منجر به نوتروپنیا (Neutropenia) شود. این بیماری نوعی کمبود گلبول‌های سفید خون یا نوتروفیل است که با عفونت مبارزه می‌کنند. یک فرد با سطح پایینی از نوتروفیل، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عفونی است.

آشنا شویم با مکمل مولتی ویتامین مینرال: قرص مولتی کامپلیت هلث برست

استئوپورز (پوکی استخوان)
کمبود شدید مس با پایین آمدن تراکم موادمعدنی در استخوان و افزایش خطر استئوپورز (پوکی استخوان) ارتباط دارد. تحقیقات بیشتری نیاز است تا نحوه تاثیر کمبود مس بر سلامت استخوان و اینکه چگونه مکمل مس می‌تواند به پیشگیری و مدیریت استئوپورز کمک کند، مورد مطالعه قرار گیرد.


تولید کلاژن
مس نقش مهمی در حفظ و نگهداری کلاژن و الاستین دارد. دانشمندان چنین فرض کردند که مس ممکن است از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و این ماده مغذی همراه با دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به پیشگیری از پیری پوست کمک کند. اگر سطح مس در بدن کافی نباشد، بدن نمی‌تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژن که داربست استخوان را می‌سازد، جایگزین کند. این مسئله می‌تواند منجر به طیفی از مشکلات از جمله از کارافتادن مفصل شود، زیرا بافت‌های بدن بتدریج سست شده و تحلیل می‌روند.


آرتروز
مطالعات حیوانی نشان دادند که مس می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن آرتروز کمک کند و از همین رو مردم دستبند‌های مسی را به دور دست می‌بندند. با این حال هیچ مطالعه انسانی این موضوع را تایید نکرده است.


عمل آنتی اکسیدانی
مس می‌تواند از کارکرد آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و به کاهش تولید رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها و DNA آسیب بزنند که این منجر به سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران