Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

 اخبار سیاسی- ذوالنوری در این دیدار، پیروزی های مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رئیس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان داشت: پیروزی‌های سوریه و جبهه مقاومت در مقابل تروریست‌های تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تروریست‌های داعش را محصول و دست پرورده ی آمریکایی - صهیونیستی خواند و گفت: کینه و خباثت آمریکا و رژیم صهیونسیتی نتوانست تغییری در نقشه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کند و سوریه با قدرت  تروریست‌ها را در قلب جبهه مقاومت شکست داد.

ذوالنوری سوریه را دوستی دیرینه و سنتی جمهوری اسلامی ایران با اشتراکات دینی و تاریخی خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک جبهه و با دشمنی مشترک در حال مبارزه هستند، خط مقدم جمهوری اسلامی ایران و سوریه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است و ایران با قدرت از منافع خود و متحدین در منطقه دفاع خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استمزاج خون شهدای ایرانی و ارتش سوریه را ثمره تحکیم، همدلی و وفاق دو کشور دانست و گفت:ثبات و امنیت کنونی سوریه و منطقه مدیون خون شهدای دو کشور است که در مبارزه و مقابله با دشمنان دو ملت بدست آمده است.

ذوالنوری از توسعه مناسبات و مراودات دو جانبه در جهت گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری استقبال کرد و تصریح کرد: ضرورت دارد مسیر توسعه همه جانبه و  همکاریهای اقتصادی و تجاری فی‌مابین تقویت گردد تا با همکاری شرکتهای ایرانی بازسازی زیرساختهای سوریه آغاز گردد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  نگرانی‌های کنونی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزات مقطعی به کشورهای حوزه مقاومت را نتیجه استیصال این رژیم غاصب دانست و افزود:تحرکات و تجاوزات صهیونیستها در منطقه تسریع در مسیر سقوط آنهاست و این رژیم در آینده منطقه جایگاهی نخواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، تحریم های ظالمانه آمریکا را منجر به شکست دانست و گفت: وحدت کشورهای حوزه مقاومت را رمز پیروزی در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی دانست .

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ادامه این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر در منطقه و حامی سوریه در منطقه خواند و گفت: نگاه ما به آینده منطقه کاملا روشن است و اهداف ما در منطقه تحقق یافته است.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در منطقه افزود: آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و سعی میکند در این مسیر دیگر کشور ها را نیز نابود کند.

رئیس‌جمهور سوریه با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه افزود: سوریه از مواضع قاطع و حکیمانه امام خامنه ای در مقابله با اقدامات دشمنان امنیت و ثبات منطقه و سوریه صمیمانه قدردانی می کند.مردم، ارتش و مسئولین سوریه همواره حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم را به خاطر خواهند سپرد و تاریخ نیز از این اتحاد به نیکی یاد خواهد کرد.

بشار اسد ضمن انتقاد جدی از اعمال تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سوریه با همه توان و امکانات خود به حمایت از تهران در مقابله با تحریم ها علیه ایران خواهد پرداخت و روابط ممتاز و راهبردی دو کشور را تعمیق خواهد بخشید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور سوریه رئیس جمهور سوریه استکبار جهانی قلب جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران و سوریه ایران کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی ارتش سوریه امنیت ملی و سیاست خارجی قم مجلس شورای استکبار اسد رئیس جمهور اسلامی ایران دولت ملت ایران مبارزه با تروریسم تحریم ها علیه ایران بشار اسد ذوالنوری کشورهای حوزه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.
 

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است