Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر سرقینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال ۱۲ استان کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۵۰ معدن کوچک در کشور باید احیا شوند که اگر این مهم اتفاق بیفتد موفقیت بزرگی است.

وی اضافه کرد: عدد واقعی از میزان اشتغالزایی که با احیای این ۵۰ معدن را اکنون نمی‌توانیم اعلام کنیم ولی اگر در هر معدن ۱۵ نفر مشغول بکار شوند شاهد ایجاد اشتغال برای ۷۵۰ نفر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام استان‌های کشور تا سال ۱۴۰۰ زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت، افزود: حتی در استان کردستان هم چنین معادنی وجود دارد که باید احیا شوند.

سرقینی یادآور شد: معادن بزرگ جایگاه خود را دارند و مواد اولیه صنعت را تولید و صادرات را رونق می‌دهند.

وی به اهمیت معادن کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: اهمیت معادن کوچک کمتر از معادن بزرگ نیست چراکه در این معادن به ویژه در مناطق دورافتاده می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: به منظور استفاده از این مزیت معادن کوچک طرح احیای آنها مطرح شد که تاکنون اجرای آن به خوبی پیش رفته است.

۱۳ آنومالی در ۲ پهنه اکتشافی  کردستان  کشف شد

وی اظهار داشت: هر معدن بزرگی که امروز داریم حاصل اکتشافات انجام شده در دهه‌های گذشته است بنابراین اکنون هم باید برای دهه‌های آینده ذخایری کشف کنیم تا مشکل تامین مواد اولیه پیش نیاید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کردستان چهار پهنه تعریف شد که در ۲ پهنه ۱۳ آنومالی کشف شد و حداقل نصف آن تعداد به معدن تبدیل می‌شوند.

سرقینی اضافه کرد: امیدواریم از این رهگذر چهار، پنج معدن بزرگ و متوسط در این استان فعال شود.

وی در ارتباط با ظرفیت معادن هم گفت: ظرفیت معادن را ما تعیین نمی‌کنیم بلکه میزان ذخیر در مرحله نخست و بهره‌بردار و بازار در مراحل بعدی تعیین کننده آن هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هیچ‌گاه پیشنهاد ظرفیت معادن از سوی مسئولان داده نمی‌شود بلکه خود بهره‌بردار متناسب با ذخیره معدن عددی را اعلام می‌کند.

سرقینی اضافه کرد: اگر عدد اعلام شده از سوی بهره‌بردار باعث تعطیلی معادن دیگر در منطقه مورد تقاضا شود، با آن موافقت نخواهد شد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اگر معدن باریتی در منطقه‌ای پیدا شود و ذخیره آن زیاد و امکان استخراج یک میلیون تن را داشته باشد بی‌شک موافقت با این میزان استخراج موجب تعطیلی تمامی معادن کوچک موجود در این محدوده خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بنابراین بهره‌برداران برای اینکه ظرفیت استخراج مورد پذیرش قرار گیرد ارقام بالایی را اعلام نمی‌کنند.

سرقینی با اشاره به اینکه برای تغییر ظرفیت استخراج معادن شرایطی فراهم شده است، گفت: هر بهره‌بردار با اعلام افزایش ظرفیت خود ظرف مدت ۱۵ روز الی یک ماه می‌تواند مجوز آن را دریافت کنند.

برچسب‌ها کردستان جعفر سرقینی صنعت معادن اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان صنعت معادن اشتغال زایی کردستان صنعت معادن اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اثرگذاری مذاکرات و افزایش تعاملات تجاری همدان از دستاوردهای حضور در نمایشگاه اکسپو است. - اخبار استانها -

مسعود ایمانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: افزایش تعاملات تجاری، مذاکرات مختلف در دو محور صادرات و سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش از دستاوردهای مهم حضور استان همدان در نمایشگاه امسال به شمار می‌رود که در چند روز گذشته رقم خورده است.

وی افزود: در این ایام با هیئت‌های مختلف از جمله افغانستان، مغولستان، پاکستان، ترکیه و غیره نشست‌هایی برگزار و گفت‌وگوهایی انجام شده تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

ایمانی با بیان اینکه نمایندگان و تولیدکنندگان استان با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند، گفت: امیدواریم با حمایت‌های دولت و پیگیری‌ها در آینده شاهد رفع موانع و تسهیل روند تولید و افزایش محصولات صادراتی استان همدان باشیم.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین گفت: اکنون برخی محصولات از جمله کشمش و سفال که برند محصولات ما در دو بخش صنایع دستی و کشاورزی هستند بازارهای صادراتی مطلوبی را به‌دست آورده‌اند که در تلاشیم از این فرصت استفاده کنیم و بازارهای هدف و تنوع محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

ایمانی افزود: تشکیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته می‌شود،بر همین اساس باتوجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد توسعه این ظرفیت و زنجیره‌ها از جمله برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع بخشی به بازارهای صادراتی است و خوشبختانه امسال سطح حضور مقامات تجاری در نمایشگاه ارتقاء یافته است.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه کیفیت نشست‌های B2B برای ارتقاء پیشبرد اهداف تجاری مناسب است، بیان کردی تقویت مشوق‌های صادراتی با هدف تکریم بخش خصوصی می‌تواند باعث افزایش چشم انداز صادراتی و مقاصد صادراتی محصولات ما شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند