Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:24:54 GMT

بی توجهی اهل تسنن نسبت به اهل بیت(ع) دروغ محض است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۴۸۵

بی توجهی اهل تسنن نسبت به اهل بیت(ع) دروغ محض است

مولوی «محمد اسحاق مدنی» به مناسبت هفته وحدت و برگزاری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخنرانی کرد.

وی وحدت هرچه بیشتر مسلمانان جهان را ضروری دانست و اظهارداشت: هنگامی که پیامبراکرم (ص) مبعوث شد در ایام حج برای تبلیغ اسلام به منا می رفتند اگرچه حج فرض نبود اما عرب ها از زمان حضرت ابراهیم حج را اگرچه با تحریفات بسیار انجام می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مردم از مناطق مختلف به حج می رفتند و پیامبر با آنها صحبت می کردند، بخصوص آن حضرت به کسانی که نیازمند اصلاح بودن بیشتر توجه می کردند و مردم مدینه هم آنجا آمده بودند و پیامبر برای این مردم که باهوشی بودند از اسلام سخن می گفتند.

مولوی اسحاق مدنی گفت: مشکلی که در مدینه بود یهودی ها بین ساکنین مدینه اختلاف پراکنی می کرند تا خود که در اقلیت بودند حکومت کنند و در این کار نیز موفق بودند و یک جنگ بسیار خونینی بین دو طایفه بزرگ اوس و خزرج راه انداختند و هرچه مسلمین دو طایفه سعی کردند نتوانستند جنگ را خاموش کنند.

وی ادامه داد:اما هنگامی مردم مدینه متوجه صحبت های پیامبر شدند، امیدوار شدند که اگر این شخصیت بزرگوار به مدینه بیاید به احتمال  زیاد این فتنه خاموش خواهد شد، لذا پس از یکی دوسالی رفت و آمد از آنحضرت طی یک معاهده ای دعوت کردند که به مدینه تشریف ببرند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت:نخستین کاری که رسول گرامی اسلام در مدینه انجام داد اتحاد بین قبائل اوس و خزرج و جلوگیری از یک فتنه بزرگ بود که در قرآن نیز در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران  ۱۰۳ تحت عنوان" وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" بدان اشاره شده است.

وی گفت: اولین کار اسلام وحدت و اتحاد بین مردم است چراکه بدون وحدت نه کشوری آباد و نه مردم سرفراز و نه آرامش و آسایش خواهند داشت. امروز در دنیا چه مصائبی پیش نیامده تنها به دلیل اینکه مسلمانان راه وحدت را کنار گذاشته اند، راهی که پیامبر روز نخست برای ما در نظر گرفت بود کنار زردیم.

مولوی اسحاق مدنی به جنایات گروه داعش در زیر پرجم لااله الا الله افزود:شما شاهد بودید که یک مسلمان که به ظاهر رو به قبله می ایستد و نماز هم می خواند، سر برادر مسلمان خود را با اره می برد. یعنی در این حد مسلمانان از یکدیگر جدا شدند و این به دلیل دوری از اسلام، انحراف، عدم درک صحیح دین مبین اسلام است.

وی گفت:بسیاری تصور می کنند که با این همه اختلافات بین مسلمانان وحدت شدنی و امکانپذیر نیست، اما آن چیزی که بنده یاد گرفته ام ما اگر مسائل خصوصا شیعه و سنی که در جهان اسلام دو گروه بزرگ و اکثریت مسلمانان را تشکیل می دهند اگر نگاه کنیم این مسائل را به سه دسته تقسیم کرده ام.

وی با بیان اینکه یکی از اختلافات شیعه و سنی مسائل فقهی است افزود: شیعه وسنی در مسائل فقهی به جز سه چهار مسئله در باقی مسائل با یکدیگر اختلافی ندارند. ، حال ممکن است در مسئله ای اهل تشیع با حنفی ها اختللاف داشته باشند اما حتما با شافعی ها موافق و اگر در یک مسئله ای با شافعی ها اختلاف داشته باشند به طور حتم با حنبلی ها موافق هستند و اگر هم با حنبلی ها مخالف باشند حتما با مالکی ها موافق هستند.

وی ادامه داد: این بدان معنی است که مسائل فقهی اهل تشیع به جز چهار –پنج مسئله خارج و مخالف مجموعه مذاهب اهل سنت نیست و در باقی مسائل وحدت نظر وجود دارد و این دلیل آن نیست که با کل مذهب مخالفت وجود دارد. این است که شیعه وسنی در مسائل فقهی اختلاف آنچنانی ندارند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد:بنده هیچ اجباری ندارم که اینجا تقیه کنم و دروغ بگویم، کتاب هایی در این زمینه وجود دارد، مسائلی وجود دارد که دروغ است و این مسائل بین اهل تشیع و تسنن را دشمنان ما راه انداخته اند.

مولوی اسحاق مدنی ادامه داد:بین ما اهل سنت شایع کرده اند که اهل تشیع قرآنی دارند غیر از قرآن اهل سنت، دروغی بزرگ، بنده به برداران خود می گویم که مساجد، مدارس، مکتب خانه های اهل تشیع و تفاسیر قرآنی نوشته شده  بزرگان تشیع مانند تفسیر گرانقدر المیزان از سوی مرحوم علامه طباطبایی در حقیقت تفسیر همان قرآنی بدون یک کلمه اضافه و کم قرآنی که ما اهل سنت داریم.

 وی ادامه داد: در واقع این شایعه برای آن است که اگر به یک سنی القا کنند که یک شیعه قرآنی غیر قرآن پیامبر و قرآن غیر اهل سنت دارد، اینجا دیگر وحدت معنانی نخواهد داشت، یعنی یک دروغی ساخته اند که اختلاف افکنی کنند اما دروغی محض، روشن و بسیار واضح است.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین اظهارداشت: گفته می شود که اهل تسنن نسبت به اهل بیت(ع) توجهی ندارند یا اسائه ادب می کنند، درحالی که کتاب های صحیح بخاری و مسلم که نزد اهل سنت معتبر است را مشاهده کنید در این کتاب ها احادیثی که علمای اهل تشیع به به نقل از پیامبر اکرم (ص) همچون حدیث" حضرت فاطمه پاره تن من است" به کرات می خوانند، در کتاب های اهل سنت وجود دارد.

مولوی مدنی به حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) در خصوص حضرت علی (ع) که در کتاب های اهل سنت به کرات ذکر شده است، اشاره کرد و افزود: طبق این حدیث پیامبراکرم (ص) فرمودند من فردا پرچم اسلام را به دست کسی می دهم که او خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند، آنروز هرکسی سرک می کشید که این مدال نصیب او شود، پیامبر آن روز با کسالت فرمودند علی کجاست؟ پیامبر آمدند پرچم را بدست علی (ع)  دادند، با فتح قلعه خیبر به دست حضرت علی (ع) که این حدیث نیز به کرات در کتاب های اهل سنت ذکر شده است.

وی ادامه داد: در روایات صحیح اهل سنت وجود دارد مبنی بر اینکه، از جمله  کسانی خداوند در دنیا به پیامبر دستور دادند که اعلام کنند، آن بود که حضرت علی (ع) از کسانی است که اهل بهشت است و خداوند در دنیا به حضرت علی توسط پیامبر اکرم (ص) بهشت را بشارت دادند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براین که شیعه و سنی باید به یکدیگر عشق بورزند، اظهارکرد: شما بروید در مساجد اهل سنت در هرجای کشور و گوش کنید که اکثر امامان در خطبه های روز جمعه اعلام می کنند که حسنین (ع) سروران جوانان بهشت هستند، مگر  ممکن است کسی پیامبر را دوست داشته باشد و پاره تن پیامبر را دوست نداشته باشد.

برچسب‌ها مولوی محمد اسحاق مدنی اتحاد شیعه و سنی نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحاد شیعه و سنی نماز جمعه اتحاد شیعه و سنی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه پیامبر اعظم (ص) دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که بنا به دلایلی، اهتمام به اجرای روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

مهرداد بذرپاش روز جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن افزایش می‌یابد، اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشته است و نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزینی طی این مدت جا به جا شده است. 

وی به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایرانراه اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش ادامه داد: حضور مدیران بر سر پروژه‌ها الزامی است چراکه حضور آن‌ها بر سر پروژه‌ها، به عنوان بازدارنده عمل می‌کند.

وی افزود: قول می‌دهم درخواست‌های رام‌های راه‌آهن استان را به شبکه ریلی اضافه کنیم و هر چه زیرساخت‌ها از لحاظ ریلی افزایش یابد، توفیقات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | درخشش خیره کننده مهدی قائدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • «عمه فائقه» سریال یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس