Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@17:45:42 GMT

ترور 430 فرمانده و چهره سرشناس فلسطيني

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۷۸۷

ترور 430 فرمانده و چهره سرشناس فلسطيني

خبرگزاری آریا- جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی از سال 2000 میلادی تاکنون 430 چهره سرشناس و مبارزان فلسطینی را در غزه و کرانه باختری هدف قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، رژیم صهیونیستی از سال 2000 میلادی تاکنون 430 چهره سرشناس و فرمانده از فرماندهان مبارزان فلسطینی از گروه‌های مختلف مقاومت را در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی رود اردن ترور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری آناتولی ترکیه ضمن انتشار مشخصات 25 فرمانده و چهره سرشناس فلسطینی؛ نمودار تصویری از آنان منتشر کرد.
ترور روز سه شنبه این هفته بهاء ابوالعطا از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه؛ بار دیگر پرونده ترور فرماندهان و فعالان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را در مرکز توجه قرار داد.
جدیدترین ترور چهره‌های سرشناس فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس ترور ابوالعطا بود که در فهرست اولویت‌های ارتش  رژیم صهیونیستی قرار داشت و سه بار هدف ترور واقع شد که آخرین مورد آن در حمله تابستان 2014 اسرائیل به نوار غزه بود.
اما عده‌ای از سرشناس‌ترین شخصیت‌های فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی ترور شده اند: یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی 11 نوامبر 2004، محمود المبحوح از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس 19 ژانویه 2010، مهند الطاهر فرمانده گردان‌های قسام در کرانه باختری 30 ژوئیه 2002، صلاح شحاده رهبر گردان‌های عزالدین قسام 22 ژوئیه 2002، اسماعیل ابوشنب از بنیانگذاران جنبش حماس 21 اوت 2003، احمد یاسین بنیانگذار و رهبر جنبش حماس 22 مارس 2004، عبدالعزیز الرنتیسی از سرشناس‌ترین فرماندهان جنبش حماس و رئیس آن بعد از شهادت احمد یاسین 17 آوریل 2004، احمد الجعبری معاون فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام 14 نوامبر 2012، ابوعلی مصطفی دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین 27 اوت 2001، رائد الکرمی از سرشناس‌ترین فرماندهان گردان‌های شهداء الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح 14 ژانویه 2002.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور فرمانده چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح سرنوشت تلاش‌های گسترده صورت گرفته برای رسیدن به آرامش پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

این بیانیه عملیات نظامی اسرائیل در شهر فلسطینی رفح را محکوم و تاکید کرد که این تنش آفرینی خطرناک جان بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در سایه تداوم تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، رادیو ارتش رژیم اشغالگر دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم تخلیه حومه شرقی منطقه رفح را آغاز کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح در منطقه شرقی آن می‌خواهیم فوراً آنجا را تخلیه کنند و به سمت منطقه المواصی بروند.

گروه‌های فلسطینی با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار انسانی هرگونه تجاوز زمینی رژیم اشغالگر به رفح که می‌تواند منجر به جنایت‌های شنیع دیگری علیه غیرنظامیان فلسطینی شود تأکید کردند که دولت آمریکا و جامعه غربی مسئول کامل هرگونه تجاوز زمینی اسرائیل به شهر رفح هستند. اما مقاومت برای هرگونه سناریویی در تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهدید برای حمله زمینی به رفح در جنوب غزه آماده است.

کد خبر 6099352

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست
  • ادامه نبرد سنگین مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در رفح
  • انصارالله یمن، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • قسام با یاسین ۱۰۵ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی