Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طرح راه آهن خلیج فارس از بوشهر عبور نمی کند و مسئولان باید با همت این موضوع را دنبال کنند، زیرا اگر این خط آهن از بوشهر به عسلویه و از عسلویه به منطقه مکران برود در توسعه استان بوشهر نقش زیادی دارد.

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر بوشهر گفت: مقام معظم رهبری پیرامون وحدت در جامعه اسلامی بسیار سخن گفته اند ضمن اینکه پیامبر عظیم الشان نیز صحبت های زیادی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تبریک روز ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: اگر بنا بر وحدت باشد زمینه پیشرفت، سلامت و حفظ جامعه وجود دارد. اگر یک خانواده دارای وحدت باشد حتی اگر اختلاف سلیقه وجود دارد قدرت تحمل داشته و در کنار هم باشند و اگر مشکلات حل نشود در خانه آشوب می شود و دیگر نیاز به دشمن خارجی ندارند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه بوشهر بیان کرد: شیطان و تمام عناصر ضداسلام در طول تاریخ بر این اندیشه بودند که در جامعه اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا زمینه اضمحلال آن را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این سیاست آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است و به دنبال این هستند. هر جایی از جهان اسلام دیدید که شکست خورده بدانید که این شکست از درون بوده اما با مدیریت بیرونی و با سیاست های استکباری بیرونی!

جامعه ما باید حافظ هویت دینی و ملی خودش باشد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با همین تحلیل همواره بیان کرده اند که در جامعه اسلامی تمامی مذاهب در کنار هم و زیر سایه اسلام هستند. حتی ادیان توحیدی مثل مسیحیت، جامعه ما باید حافظ هویت دینی و ملی خودش باشد و همه اقشار جامعه، ادیان و مذاهب در سایه رهبری، با رحمت اسلامی ملتزم به در کنار هم بودن با رعایت قوانین و حاکمیت جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: هنگامی که در جامعه وحدت وجود داشته باشد توطئه دشمنان نقش بر آب خواهد شد و وقتی در جامعه انشعاب و آشوب و هرج و مرج شد آنها جشن می گیرند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر مسئله و زمینه ای هم ایجاد شد آنها آتش بیار می شوند و شدت می بخشند، لذا جامعه باید خیلی هوشمند و هوشیار باشد، مبادا میان شیعه و سنی اختلافی ایجاد شود و حتی با وجود تفاوت ها در کنار هم باشیم. آنها به دنبال ایجاد جریانی چون سوریه، عراق و لبنان در ایران هستند که مسئولان و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری برنامه هفته وحدت گفت: در استان بوشهر از دیرباز برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم بوده اند و هیچ نوع اختلافی ندارند و در کنار هم زندگی می کنند.

وی با گرامیداشت روز کتاب و کتابداری بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم به عرصه کتاب توجه بیشتری داشته باشند، زیرا در جامعه ای که کتاب نقش مهم ایفا کند و کتابخوانی فرهنگ نهادینه ای است آن جامعه رشد و پیشرفت خواهد کرد و به کمال خواهد رسید.

نرخ بیکاری در استان بوشهر مطلوب نیست

آیت الله صفایی بوشهری در ارتباط با توسعه استان بوشهر خاطرنشان کرد: بنده بارها عرض کرده ام که استان در حوزه آب شرب، راه آهن، اشتغال و... استان نیاز به توجهات بیشتر مسئولان بالادستی دارد که به مسئولان استانی کمک کنند تا این موارد را با جدیت، تلاش مضاعف و کوشش بیشتر دنبال کنند.

خطیب نمازجمعه بوشهر یادآور شد: طرح راه آهن خلیج فارس که از مکران، چابهار تا بصره ادامه پیدا کرده و بصره به عراق وصل می شود، الان تصویب شده که این خط به سوریه هم وصل شود اما انتهای این خط آهن از بوشهر عبور نمی کند و تا ماهشهر است. مسئولان با همت این موضوع را دنبال کنند، زیرا اگر این خط آهن که به عراق و سوریه می رود از ماهشهر به سمت بوشهر و از بوشهر به عسلویه و از عسلویه به منطقه مکران برود در توسعه استان بوشهر نقش زیادی دارد. و از سوی دیگر خط آهن بوشهر به فارس، اصفهان، فارس و کل مناطق ایران را خواهیم داشت.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: در مورد آب شرب اخیرا با آقای دکتر صالحی -رئیس سازمان انرژی اتمی ایران- صحبت داشته ام و گفتم در استان بوشهر ما می توانیم ۴۰۰ هزار متر مکعب آب توسط همین دو راکتور بوشهر تامین کنیم. لذا مسئولان باید تلاش کنند و پای قرارداد بروند، مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند و من از همان ابتدا که تقاضا کردم این دو راکتور در بوشهر باشد گفتم با آب باشد. الان در برخی مناطق به ویژه مناطق ساحلی آب به شدت کم است، به ویژه انتهای خط ساحلی که ساکنان آن در عذاب هستند.

با تاکید بر اهمیت بالای اشتغال، راه آهن، و آب شرب و توسعه بنادر گفت: مسئولان باید این موارد را مدنظر داشته باشند، به ویژه توجه به جوان ها و اشتغال که اهمیت بسیار زیادی دارد. همه پای کار هستند اما متاسفانه هنوز نرخ بیکاری در استان مطلوب نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است