Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرنوشت داعشی‌های بازداشت شده در عراق و سوریه و محل محاکمه آن‌ها تبدیل به موضوعی برای اختلاف میان آمریکا و فرانسه شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ فرانسه و امریکا دو کشوری که بیشترین سهم را در به اشوب کشاندن وضعیت سوریه و ورود تروریست‌های خارجی به خاورمیانه داشته اند اکنون درباره سرنوشت این تروریست‌ها به اختلاف نظر رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی‌که فرانسه پیشنهاد محاکمه اسیرشدگان و زندانیان داعشی در عراق را مطرح کرده، مقام ارشد ایالات متحده گفته «هیچ‌کس نباید توقع داشته باشد که آمریکا یا طرف دیگری مشکلاتش را حل کند».

آمریکا خواستار بازگرداندن اسرا و زندانیان گروه تروریستی داعش در جریان نبرد‌ها در سوریه یا عراق به کشورهایی‌ست که از آن آمده‌اند.

اروپایی‌ها، اما نمی‌خواهند محاکمه این افراد در کشورهایشان انجام گیرد؛ چه از نظر مشکلات ناشی از گردآوری اسناد و مدارک، چه از منظر افکار عمومی، چالش‌های امنیتی و احتمال شکل‌گیری موج تازه‌ای از حملات در خاک این کشورها.

اختلافات دوباره بین دو طرف در حالی بروز کرده که مقام‌های ارشد ۳۰ کشور ائتلاف به رهبری آمریکا در نشستی در واشنگتن حاضر شدند.

پیشنهاد نشست را پاریس مطرح کرده بود. فرانسه به‌روشنی نگرانی خود از دستور دونالد ترامپ در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه را ابراز کرده‌است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته کشور‌های ائتلاف باید «هزاران تروریست خارجی در بازداشت را پس بگیرند و آن‌ها را به خاطر جنایت‌هایشان پاسخگو کنند».

با این حال ناتان سیل، هماهنگ‌کننده امور ضد تروریسم در آمریکا، پذیرفته که بین طرف‌ها اختلاف وجود دارد. هرچند سیل تاکید کرده هیچ‌کس نباید توقع داشته باشد که آمریکا یا طرف دیگری مشکلاتش را حل کند.

او می‌گوید: این که کشوری توقع داشته باشد عراق مشکلاتش را حل کند، عاری از حس مسئولیت است.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده وضعیت نسبتا باثبات در شمال‌شرق سوریه و زندانیانی که در اختیار شبه‌نظامیان کرد سوریه هستند، هم ممکن است دوام نداشته باشد.

وزیر خارجه فرانسه از سوی دیگر در کنفرانس خبری خود اظهاراتی را مطرح کرده که تلویحا نشان می‌دهد پاریس همچنان خواستار بازگرداندن آن‌ها به کشور نیست.

ژان ایو لودریان گفته اسرای داعش باید در نزدیک‌ترین محل ممکن به جنایت‌هایی که انجام داده‌اند محاکمه شوند.

بنا بر گزارش‌ها شماری در حدود ۱۰ هزار تن از نفرات گروه موسوم به داعش در شمال‌شرق سوریه بازداشت شده‌اند. این نفرات و نیز خانواده‌های آن‌ها از محور‌های اصلی مذاکرات و نگرانی‌های اعضای ائتلاف ضدداعش است.

منبع: مهر

بیشتر بخوانید: ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است/ ترامپ به رشوه دادن اذعان کرده است بحران در یکی از دانشگاه‌های فرانسه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاورمیانه سوریه سیل عراق فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!

نیلوفر رجایی فر بازیگر سریال پایتخت ۵ که نقش الیزابت داعشی را برعهده داشت به تازگی تصاویری از چهره این بازیگر منتشرشده.

نیلوفر رجایی فر متولد ۱۱ بهمن ۱۳۷۱ در شهر تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است؛ و در رشته لیسانس فیزیک و اختر فیزیک در دانشگاه رویال لندن مدرک دارد و به زبان انگلیسی هم کاملا مسلط است. او در اولین حضور بازیگری اش در سریال پایتخت حاضر شد. در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نقش یک زن داعشی ایفای نقش کرده است.

tags # سریال پایتخت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟