Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اسالم با اشاره به دستگیری و بازگرداندن بزرگترین بدهکار بانکی به کشور توسط اطلاعات سپاه، گفت: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آن‌ها هم فرا خواهد رسید.

 به گزارش ایسنا، محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه اسالم، با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به بیان شخصیت آن دو بزرگوار و نقش دین اسلام در هدایت و سعادت جامعه بشری براساس آیات و روایات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با گرامیداشت ۲۴ آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اهمیت نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و ارتقای آگاهی جامعه، گفت: امروزه با توجه به توسعه فضای مجازی و دانش دیجیتال نوع مطالعه‌ها و شکل کتاب‌ها تغییر یافته و باید مطالب سودمند و مفید را در این فضا گسترش دهیم تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه اسالم از مطرح شدن بحثی تحت عنوان «چندهمسری» در هفته‌های اخیر انتقاد کرد و متذکر شد: مطرح کردن چنین مباحثی در شرایط کنونی جامعه فقط برای منحرف کردن اذهان عمومی از مسائل مهم و اصلی و درگیر کردن ذهن‌ها به مسائل فرعی و حاشیه‌ای است.

باقری ادامه داد: براساس تعالیم فقهی ما گاهی عرف جامعه تعیین‌کننده بسیاری از مسائل است و در عرف امروز ما چندهمسری به هیچ‌وجه پذیرفته نیست؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، یقینا ترویج چنین امری موجب تضعیف بنیان خانواده و سست شدن پایه‌های محبت در زندگی زناشویی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بهتر است مسئولان به جای مطرح کردن این مباحث به رفع موانع موجود ازدواج جوانان و ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج اسلامی، ساده و بی‌تکلف بپردازند تا خانواده‌ها و جوانان به خاطر ترس از هزینه‌های گزاف ازدواج دچار مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی نشوند و بتوانند به سادگی زندگی مشترک و مطلوب خود را تشکیل آغاز کنند.

خطیب جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن شهید «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان حرکت مقاومت اسلامی فلسطین به همراه همسر و فرزندانش را محکوم و خاطرنشان کرد: به لطف خدا این اقدام وحشیانه اسرائیل بی‌پاسخ نمانده و حماس با حملات مکرر خواب و آسایش را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است و اسرائیل یک گام دیگر به نابودی خود نزدیک‌تر شده لذا کشور‌های اسلامی باید بدانند هنوز فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

وی از اقدام شایسته و موفقیت‌آمیز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری و بازگرداندن یکی از مفسدان اقتصادی و بزرگترین بدهکار بانکی به کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آن‌ها هم فرا خواهد رسید.

باقری خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه دست در دست هم بنهند و با تعامل و همکاری سازنده زمینه مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان بزرگ اقتصادی را فراهم کنند تا اموال چپاول شده از بیت‌المال بازگردانده و به چرخه اقتصاد کشور و رونق تولید وارد شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسالم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خبر داد و اظهار کرد:  این همایش در ۱۵ محور با موضوعات حجاب و عفاف با همکاری دفتر امام جمعه ماکو و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ مجری و دبیر علمی برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بوده و مقالات ارسالی به همایش در Civilica و ISC نمایه می‌شوند. سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود و همچنین بیش از ۲۵۰ مهمان داخلی و خارجی نیز در همایش شرکت می‌کنند.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان

امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مسائلی را از دانشگاه‌ها و دانشجویان مطالبه کردند و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانشگاهیان در سال جدید شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به نقش ویژه دانشگاه‌ها در حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار فعال شدن دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرد.

وی با بیان نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان عنوان کرد: جهش تولید به غیر از راه‌های علمی محقق نمی‌شود و ضروری است دانشگاه‌ها در طول سال در همه برنامه‌ها و جلسات خود، مسئله تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند