Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،   «برانکو لوستیگ» تهیه‌کننده باسابقه فیلم‌هایی معروف «فهرست شیندلر» و «گلادیتور» و از بازماندگان جنگ جهانی دوم در سن ۸۷ سالگی درگذشت.  

«لوستیگ» کار خود را به عنوان یک تهیه‌کننده آثار کوچک در یوگسلاوی سابق آغاز کرد و فعالیتش در فیلم «ویولن‌زن روی بام» در سال ۱۹۷۱ با حضور او در آثار بین‌المللی بیشتری همراه شد که از آن جمله می‌توان حضور به عنوان دستیار کارگردان در فیلم برنده اسکار «طبل حلبی» ساخته «فولکر اشلوندورف» (۱۹۷۹) و ناظر تهیه‌کنندگی در فیلم «انتخاب سوفی» به کارگردانی «آلن جی پاکولا» (۱۹۸۲) دیگر فیلم برنده اسکار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی به لس آنجلس نقل مکان کرد و خیلی زود با «استیون اسپیلبرگ» ملاقات کرد و در کنار هم فیلم مهم «فهرست شیندلر» را تهیه‌کنندگی کردند، فیلمی که اولین جایزه اسکار بهترین فیلم را برای «لوستیگ» به ارمغان آورد.  

موفقیت فیلم «فهرست شیدلر» نام «لوستیگ» را به عنوان یکی از پرنفوذترین تهیه‌کنندگان هالیودی مطرح کرد و وی پس از تهیه‌کنندگی فیلم «مصلح» در سال ۱۹۹۷ با بازی «جورج کلونی» و «نیکل کیدمن»، یک همکاری بلند مدت را با «ریدلی اسکات» کارگردان انگلیسی آغاز کرد و این دو در کنار هم شش فیلم از جمله «گلادیاتور» (۲۰۰۰) را ساختند که این فیلم دومین اسکار را برای «لوستیگ» به همراه داشت.

«هانیبال» (۲۰۰۱)، «سقوط شاهین سیاه» (۲۰۰۱)، «قلمرو بهشت» (۲۰۰۵)، «یک سال خوب» (۲۰۰۶) و «گانگستر آمریکایی» (۲۲۰۰) دیگر ساخته‌های «ریدلی اسکات» است که در «لوستیگ» تهیه‌کننده آن بود.  

«راسل کرو» بازیگر فیلم «گلادیاتور» پس از شنیدن خبر درگذشت «برانکو  لوستیگ» در صفحه توئیتر خود نوشت: او زندگی فوق‌العاده‌ای از ترس و وحشت جنگ‌جهانی دوم تا کسب دو جایزه اسکار داشت. یک بار به من گفت: «خیلی با من مخالفت می‌کنی اماهر موقع نیاز داشتم همواره مثل یک دوست کنار من بودی.» 

کد خبر 463336 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد

مسکو امروز (جمعه) دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، وزیر سابق دارایی و رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت‌تعقیب خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، روسیه امروز «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این افراد به دلیل نقض موارد نامشخصی از قوانین جنایی روسیه بر فهرست افراد تحت تعقیب این کشور قرار گرفتند.

کمیته تحقیقات روسیه در ماه ژانویه اشلاپاک و کوبیف را به صورت غیابی به تامین مالی حملات تهاجمی کی‌یف علیه منطقه دونباس متهم کرد.

لیتویننکو نیز که در گذشته ریاست اداره اطلاعات خارجی اوکراین را بر عهده داشت، در اواخر ماه مارس به جایگاه کنونی خود منصوب شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۴اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم‌های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • فهرست پرواز‌های امروز فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳)