Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده، گفت: یکی برکات وحدت امت اسلامی، مقاومت در مقابل زور گویانی همچون ابوجهل ها و ابوسفیان ها که همانا در زمان کنونی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل و کودک کش آل سعود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام « یحیی احمدی زاده»، در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۴ آبان) در قلعه گنج، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که به ضرورت اتحاد و همدلی مسلمان اشاره دارد و از جمله این آیات مفاهیم (واعتصموا_تعاونوا_حزب الله_واصلحوا ذات بینکم_والف بین قلوبهم_  اخوه_) است که دلالت بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت قلعه گنج، افزود: پیامبر در بین مسلمانان عقد اخوت جاری می کردند و با هجرت پیامبر از مکه به مدینه که تاریخ هجری رقم خورد در راستای ایجاد وحدت اخوت و برادری بین مسلمانان و قبائل مسلمین بود.

وی، خاطرنشان کرد: از سیره های وحدت امت اسلامی عمل کردن به سنت رسول الله (ص) یعنی عمل کردن به آنچه که پیامبر (ص ) فرموده است.

حجت الاسلام احمدی زاده، افزود: یکی برکات وحدت امت اسلامی، مقاومت در مقابل زور گویانی همچون ابوجهل ها و ابوسفیان ها که همانا در زمان کنونی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل و کودک کش آل سعود است.

خطیب موقت جمعه قلعه گنج، ابراز داشت: سیره پیشوایان دین اسلام، همواره تاکید بر دعوت به وحدت بین مسلمانان بوده و امیرالمومنین حضرت علی(ع) منادی وحدت بود چرا که در مقابل حق امامت و ولایت سکوت کرد ولی از هیچ تلاشی برای اتحاد مسلمانان خودداری نکرد.

وی، با بیان این مطلب که عالمان زیادی از جمله امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی در باب وحدت زحمت زیادی کشیدند، افزود: وحدت در اندیشه امام بود و آغاز نهضت امام خمینی و وقوع انقلاب در سال ۱۳۵۷ نقطه عطف تفکر وحدت اسلامی بود.
حجت الاسلام احمدی زاده، ادامه داد: یکی از عالمان برادران اهل سنت که ندای وحدت را سر داد، شیخ محمود شلتوت بود و کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) را وجه اشتراک همه مذاهب می دانست.

امام جمعه موقت قلعه گنج، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی جلوه ای از نهضت باعظمت پیامبر اسلام (ص) است و انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که ظلمت و جهالت سراسر جهان را فرا گرفته بود و قدرتمندان همچون حیوان های آدم خوار، مستضعفین را تباه می کردند.

وی، ابراز داشت: نقش قوه قضائیه در تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای عدالت اقتصادی، بسیار قابل تحسین است و عملکرد قابل تحسین قوه قضائیه بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام احمدی زاده، ادامه داد: اما لازم است که مسئولین اجرایی، امنیتی و اطلاعاتی همکاری کنند تا نتایج مثمر ثمر بیشتری خواهد داشت 

خطیب موقت جمعه قلعه گنج، درپایان به (۲۳ ربیع الاول) روز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم و روز کتاب خوانی اشاره کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد کنفرانس وحدت اسلامی مساجد کانون های مساجد اصفهان شیراز خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزمون: بازی با ژاپن شیرین‌ترین برد فوتبالی‌ام بود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است