Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس همایش بیوانفورماتیک و طراحی دارو گفت: روش‌های نوین درمان سرطان باید جایگزین شیمی‌درمانی و رادیوتراپی شوند. واردات بی‌رویه‌ی دارو از موانع تولید و طراحی داروهای نوین در کشور است‌. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علی‌اکبر محمدی، عضو سازمان بهداشت جهانی و رئیس همایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو، در این همایش که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، درباره معضلات موجود در زمینه طراحی داروها در کشور اظهار کرد: یک سیاست کلی و اساسی در زمینه طراحی دارو وجود ندارد و مسئولیت حمایت از طراحی و ساخت داروهای نوین برعهده‌ سازمان‌های مربوطه به‌خصوص وزارت بهداشت، صنایع و سازمان غذا و داروست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از 80 درصد داروهای تولیدی در کشور کپی‌ از نمونه‌های خارجی دارو هستند و نوآوری در زمینه تولید و طراحی دارو در کشورمان وجود ندارد.
وی با هشدار نسبت به واردات بی‌رویه‌ی دارو در کشور تصریح کرد: معضل دیگر صنعت دارویی کشور واردات بی‌رویه‌ داروست. توجه مطلق شرکت‌های دارویی به جنبه‌ تجاری صنعت دارو باعث جلوگیری از تولید و طراحی داروهای نوین در کشور می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته دنیا به سمت استفاده از مواد بیولوژیک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها سوق پیدا کرده‌اند، اذعان کرد: ما هنوز هم در کشور شاهد درمان بیماران سرطانی با روش‌های سنتی مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی هستیم در حالیکه در کشورهای پیشرفته دنیا از روش "استفاده از مواد بیولوژیک علیه مشکلات بیولوژیک" بهره می‌برند‌.
وی اضافه کرد:"ویروتراپی" (ویروس‌درمانی) از راهکارهای جدید درمان سرطان در دنیاست که در آن با استفاده از انواعی از ویروس‌ها که برای بدن انسان‌ بی‌ضرر و غیر بیماری‌زا هستند، به درمان سرطان می‌پردازند.
عضو سازمان بهداشت جهانی، استفاده از "پروبیوتیک‌ها" را از دیگر راهکارهای نوین پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانست و تشریح کرد: پروبیوتیک‌ها، فلور و مواد طبیعی موجود در دستگاه گوارش انسان هستند که از آن‌ها می‌توان برای پیشگیری از سرطان کبد و درمان مراحل ابتدایی این سرطان استفاده کرد‌.
وی افزود: استفاده از پروبیوتیک‌ها و روش ویروتراپی هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به روش‌های سنتی درمان سرطان دارد و علاوه بر آن، این روش‌ها، عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به رادیوتراپی و شیمی‌درمانی دارد و باعث کاهش بروز مشکلات تغذیه‌ای و فیزیولوژیکی در بیماران سرطانی تحت درمان می‌شوند.

فوت 50 درصد از بیماران سرطانی به دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری!اثبات درمان سرطان پوست با نوعی ویروسانتقاد معاون وزیر بهداشت از تجویز داروهای گران‌قیمت برای بیماران سرطانی / پزشکان مطابق استطاعت بیمار دارو تجویز کنند

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پزشک نیا در ارزیابی سایبری شرکت توزیع برق استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به موارد جدیدی از حملات سایبری که صورت می‌گیرد نیاز است با فراگیری و تقویت علم روز، این حملات را خنثی و کنترل کرد.

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد خدمات با زیرساخت فناوری انجام می‌شود از این رو باید ایمن سازی در اولویت قرار گیرد و باید اذعان کرد که با تدابیر اندیشیده شده اقدامات مناسبی در این زمینه توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی صورت گرفته است.

۸۱ درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش مولد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با توجه به رشد تکنولوژی به ویژه در بخش فناوری اطلاعات در صنعت برق باید به حملات سایبری به شکل ویژه نگاه کنیم و با مدیریت مضاعف حوزه امنیت IT و تقویت و توسعه زیرساخت‌های آن تلاش بیشتری را در راستای انجام دهیم.

محمود محمودی با اشاره به اینکه استقرار فیبر نوری صنعت برق توسط دفتر فاوای شرکت انجام شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران ۷۲ درصد مصرف برق استان مرکزی با نصب ۲۶ هزار کنتور برق هوشمند و رؤیت پذیر شده است.

وی بابیان اینکه ۸۱ درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش مولد است، افزود: در رتبه بندی کشوری چهارمین شرکت در حوزه مدیریت پیک بار صنعتی بوده‌ایم.

کد خبر 6100012

دیگر خبرها

  • خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر خوش واردات تجهیزات و داروهای مصرفی جانبازان
  • خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر خوش قاضی‌زاده هاشمی برای واردات تجهیزات و داروهای مصرفی جانبازان
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد