Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان استانی در نخستین همایش راهکارهای بهبود فضای کسب و کار اعلام کرده که میانگین سرانه زمین‌ صنعتی در استان در یکی دو سال آینده به میانگین کشوری ارتقاء می‌یابد. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نخسین همایش راهکارهای بهبود فضای کسب و کار ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان، در این مراسم به ارتباط دانشگاه و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم تمام تلاش‌ها، هزینه‌ها و سیاست‌گذاری هایی که در کشور انجام شده، اما وضعیت مطلوب نیست.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات، خوشبختانه توسعه فضای کسب و ‌کار، کارآفرینی و ‌اشتغالزایی در جهت رسیدن به توسعه پایدار، هماهنگ، متوازن در همه حوزهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ‌با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی و منابع زیرزمینی در کشور دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: تجربه کشورهای پیشرفته ثابت کرده که بدون نقش‌آفرینی دانشگاه و مراکز علمی رسیدن به توسعه پایدار غیرممکن است، به همین دلیل مسئولان برنامه‌ریزی‌های متعددی داشته که همه تغییرات دانشگاه‌های دنیا در کشور نیز صورت گیرد.

وی با ذکر اینکه به جایگاه دانشگاه‌های نسل دوم دست پیدا کرده و‌ در پژوهش‌های بنیادین و کاربردی موفق عمل کرده‌ایم، بیان کرد: کنفرانس‌های برگزارشده، تعداد بالای مقالات بین‌المللی و کتاب‌های چاپ شده در سطح کشور حاکی از وضعیت رضایت‌بخش دانشگاه‌ها در بحث آموزش و پژوهش دارد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه صنعت برای ارتقاء کیفیت، به‌روزرسانی و ارائه محصولات باکیفیت خود در بازار رقابت نیاز به دانشگاه دارد؛ اذعان کرد: پراکنده‌کاری و‌ جزیره‌ای عمل کردن ‌به‌جای اینکه علم و صنعت و جامعه را به‌هم نزدیک کند منجر به ایجاد واگرایی شده است.

به گفته وی مراکز رشد و ‌پارک‌های علم و فناوری باید در ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه‌ها باشند چراکه تا زمانی‌که همگرایی عملی صورت نگیرد، هزینه‌ها به هدر رفته و به جایگاه واقعی خود نمی‌رسیم.

صادقی با یادآوری اینکه توسعه هر جامعه‌ای در گرو توسعه آموزش عالی آن جامعه است، یادآور شد: سرانه بودجه وزارت علوم به ازای هر نفر در استان‌های مختلف 120 هزار تومان است که این رقم در استان کردستان 80 هزار تومان بوده و‌ جزو استان‌های آخر کشور هستیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی: کاهش دخالت‌های دولت سبب "رشد اقتصادی" کشور می‌شودکردستان| قوانین و مقررات دست و پا گیر مانع توسعه کشور می‌شودانتقاد عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از سیاست‌های دولت؛ سیاست‌های اقتصادی دولت وضعیت جامعه کارگری را بدتر کرد

«احمد خسروی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید فضای کسب و کار موجب جذب سرمایه‌گذار به کردستان شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان‌ یک شرکت دولتی به‌دنبال ایجاد فضای خوب برای زیرساخت‌های صنعتی مناسب است، افزود: این شرکت یکی از عاملین ایجاد فضای کسب و کار مناسب جهت جذب سرمایه‌گذار به استان است.

خسروی گفت: باید زمین آسان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته و خدمات به‌طور مناسب به آنان ارائه شود تا فضای‌ کسب و‌ کار بهبود یابد.

به گفته وی شرکت شهرک‌های صنعتی در طول تاریخ موجودیت خود توانسته 10 درصد از قراردادها و واگذاری‌های خود را انجام دهد در حالی‌که باید فضای مناسب برای ورود و جذب سرمایه‌گذار در استان مهیا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه ارسالی از وزارت صمت، باید از تمام فرصت‌ها، قوانین و ظرفیت برای ارتقاء و توسعه فضای کسب و کار و‌ خدمت به فعالان اقتصادی کشور استفاده شود.

خسروی یادآور شد: اگر شهرک صنعتی 4، شهرک هزار هکتار کردستان، سنندج 5، دهگلان و ‌کامیاران 5 در کنار تکمیل سایر شهرک‌ها ساخته شود، میانگین سرانه زمین‌ صنعتی در استان در یکی دو سال آینده به میانگین کشوری ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/487/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی

شهردار گرمدره از تخصیص ۲۱۰۰ مترمربع از اراضی این شهر برای تامین و تحقق پروژه ساخت مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرمدره، مسعود نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز در خصوص شرایط همکاری مدیریت شهری با خیران مدرسه‌ساز، اظهار کرد: شهر گرمدره در مسیر توسعه شهری و تحقق حقوق شهروندی همکاری و همراهی خیران را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در این مسیر اراضی دولتی برای ساخت و احداث مدرسه خیرساز طبق دستور استاندار البرز در نظر گرفته شده است، افزود: ارتقای سطح سرانه‌های آموزشی شهر گرمدره با دعوت از مدیران و مسئولان استانی این حوزه پیگیری شد.

شهردار گرمدره با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مدارس و فضاهای آموزشی در شهر خواستار تسریع در امر احداث و توسعه سرانه‌ها در این خصوص شد.

نجفی موافقت خود را با واگذاری ۲۱۰۰ مترمربع از سهم سرانه‌های آموزشی پس از طی تشریفات قانونی و نظر قائم مقامی شورای اسلامی شهر در راستای احداث مدرسه اعلام کرد.

کد خبر 750987

دیگر خبرها

  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد