Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:49:59 GMT

حوزه علمیه ولایت شهرکرد بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۶۹۳

حوزه علمیه ولایت شهرکرد بهره‌برداری شد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین بهره‌برداری مردمی حوزه علمیه ولایت شهرکرد گفت: این افتتاح‌ها بیشتر با حضور مسئولان ارشد و بزرگان صورت می‌گیرد اما من ترجیح دادم افتتاح این حوزه با مردم که بزرگ حوزه‌ها هستند و در حوزه‌ها نقش‌آفرین بودند و نقش اساسی و کلیدی داشته و دارند، بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: حوزه علمیه ولایت که در جنب مصلا بنا شده است و اکنون حدود ۶۰ نفر طلبه در آن در حال تحصیل هستند.

وی گفت: جلسات روضه و نماز وحدت و جلسات دیگر در اینجا برگزار شده است اما افتتاح رسمی برای آن وجود نداشت که تصمیم گرفته شد با حضور مردم این حوزه علمیه بهره‌برداری شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: حوزه باید به شما مردم وصل باشد، حوزه‌ها دولتی نیستند، حوزه‌ها به هیچ‌وجه به دولت و دولتی‌ها اتصال نداشته و ندارد و نَه امام خمینی(ره) این اجازه را داده و نَه مقام معظم رهبری این اجازه دادند که حوزه‌ها دولتی باشند، حوزه‌ها مردمی هستند و به کمک شما مردم خوب و عنایت و توجه شما مردم خوب باید حوزه‌ها اداره شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: کمک‌هایی مردم دارند و وجوهات و خمسی که می‌پردازند و پشتوانه‌های حوزه‌های علمیه است.
امام جمعه شهرکرد افزود: یکی از ضرورت‌های استان زیرساخت‌های حوزوی است که در مرکز استان یک مدرسه امامیه وجود دارد و در شهرهای دیگر استان مانند فرخشهر، کیان، بروجن، لردگان، فارسان، بازفت و اردل نیز مدارس علمیه فعال است.

امام جمعه شهرکرد گفت:در کنار مصلای شهرکرد، جای یک حوزه خالی بود و این مجموعه ۳ ساله به اتمام رسید و ظرفیت ۲۲۰ طلبه را دارد و رشته‌های عمومی و تخصصی در این حوزه تدریس خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، حوزه علمیه ولایت شهرکرد در سطح دوم دروس حوزوی که شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم است، در این حوزه تدریس می‌شود.

برچسب‌ها حوزه علميه فرهنگی شهرکرد چهارمحال وبختیاری محمدعلی نکونام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه فرهنگی شهرکرد چهارمحال وبختیاری حوزه علميه فرهنگی شهرکرد چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است