Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:52:57 GMT

چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۰۷۴

چهارمین رویداد کارآفرینی بوشهر به ایستگاه آخر رسید

ایسنا/بوشهر چهارمین رویداد کارافرینی بوشهر به میزبانی دانشگاه خلیج فارس با معرفی تیمها و ایده های برتر به کار خود پایان داد.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این رویداد ضمن تشکر از مرکز کارافرینی دانشگاه و کانون کار افرینی، گفت: خوشحالیم که این رویداد با استقبال خوب دانشجویان و به ویژه دانش اموزان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
عبدالمجید مصلح بیان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها است. در این فرآیند سه روزه افراد می توانند با کمک و راهنمایی منتورها (مشاوران) ایده هایشان را توسعه داده و تجاری سازی نمایند و همچنین به تقویت توانمندی های مورد نیازشان بپردازند.

وی با بیان اینکه در رویداد کارآفرینی از نظر مهارتی و نگرشی جهش خوبی اتفاق می افتد، تاکید کرد: امیدواریم پس از این، فرآیندِ "تا رویداد" را تقویت کنیم تا ایده های قویتری داشته باشیم و از تکرار و کپی کردن دوری شود. 

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به لزوم در نظر گرفتن ابعاد فناورانه، خاطرنشان کرد: ایده ها باید در یک بازه زمانی بین ۶ ماه تا یک سال از جهت ابعاد فنی مورد بررسی قرار گرفته شود تا بعدا در رویداد از ابعاد بازاری و مدل کسب و کار بر روی آن تامل شود.

وی در پایان از همکاران مرکز کارآفرینی و آموزش و پرورش خواست شروع رویداد بعدی همین فردا باشد تا شاهد رویداد باشکوه تری با حضور سرمایه گزاران باشیم. 
  
هدف اصلی رویداد آموزش ورود به دنیای کسب کار است

هم بنیان گزار آچارباز (استارت آپ درخواست آنلاین تعمیر در محل) در گفت وگو با ایسنا گفت: طی این دوره شاهد ایده های دغدغه مندی در راستای نیازمندی های استان بودیم.

محمدعلی ملکی به عنوان یکی از داوران این رویداد اظهار کرد: از میان ۱۰ تیم در بخش های دانش اموزی و دانشجویی با هم به رقابت پرداختند و هر تیم در مدت ۵ دقیقه به ارائه ایده خود پرداخت، سپس در بازه 3 دقیقه ای به پرسش های داوران پاسخ داد. 

وی همچنین در خصوص تفاوت استارت اپ ویکند با جشنواره های مشابه عنوان کرد: عمده تفاوت این رویداد در این است که به دنبال ایده های دارای قابلیت رشد سریع و فناورانه هستیم نه اختراع و اکتشاف محصول محور. و هدف اصلی رویداد نیز آموزش ورود به دنیای کسب کار است. 

ملکی تصریح کرد: همه تیمها با حضور در این فرایند سه روزه یاد می گیرند که چطور ایده خود را تجاری کنند و رقبایشان را بشناسند.

معرفی برترین های چهارمین استارت اپ ویکند بوشهر

در ادامه این رویداد برترین های بخش های دانشجویی و دانش اموزی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رویداد کارآفرینی بوشهر در بخش دانش آموزی، ایده های "راکسل"، اپلیکیشن کارآفرینی هنرمندان؛ "فایل باکس"، نرم افزار قفل گزار فایلها و "مون تاک"، اپلیکیشن طراحی و دوخت لباس انتخاب شدند.

همچنین در بخش دانشجویی، ایده های "ژانر"، نرم افزار فیلم بین؛ "الو مامان"، خدمات غذایی؛ و "پوشهر"، پوشاک بوشهر به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه خلیج فارس استارتاپ استارتاپ ویکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم تامین‌کننده مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در جلسه انعقاد قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بین سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان و شرکت صنایع شهر فرین به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد مهم در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای دومین بار نسبت به برگزاری GoingEvent در این رویداد اقدام کرده‌اند که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده ۷۰ درصد محتوای نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و این نشان دهنده شاخص بهبود در این موضوع است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد اگر کل مجموعه خدماتی و امکاناتی مدیریت شهری اصفهان و کل شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهید و آن‌ها را در آینده در این ره‌آورد فناورانه درگیر کنید، بسیار مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان ۸ درصد سهام بانک شهر را دارد، ادامه داد: همچنین مدیریت شهری اصفهان بخشی از سهام اولین VC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر اصفهان را دارد که اسم این VC شرکت هدهد است؛ در این برنامه باید تعدادی از وی‌سی‌های کشور دعوت می‌شدند، می‌دیدند، می‌خریدند و با همدیگر شراکت داشتند.

نباتی‌نژاد گفت: اگر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان سال آینده درصدد است اتفاقی را رقم بزنند باید فصل وصل سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با ایده‌پردازان و ایده‌نگاران ارتباط بگیرند تا در نهایت در کنار هم قرار بگیرند و تأمین کننده حرفه‌ای مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749916

دیگر خبرها

  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود