Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:30:46 GMT

زمینه‌های لازم برای هنرآفرینی هنرمندان فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۶۱۹۱

زمینه‌های لازم برای هنرآفرینی هنرمندان فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بارگاهی عصر جمعه در نشست با هیئت‌امنای انجمن هنرهای تجسمی اظهار داشت: هنر و هنرمندان در توسعه فضای شهری و ایجاد نشاط و شور در جامعه نقش به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: هدف ما در سازمان فرهنگی شهرداری این است که بیشترین تفاهم و همکاری را با هنرمندان داشته باشیم و به‌عنوان پلی بین مردم و هنرمندان، زمینه‌های لازم برای هنرآفرینی هنرمندان و ایجاد ارتباط دوسویه با مردم را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارگاهی اضافه کرد: به‌زودی در جلسه‌ای با شهردار بندر بوشهر، مسائل و مشکلات هنرمندان گرافیست کار و نقاش را مطرح خواهیم کرد و امیدواریم این مشکلات در حد توان شهرداری مرتفع شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: با توجه به نقش ویژه هنرمندان خصوصاً هنرمندان هنرهای تجسمی بوشهر در زیباسازی و گرافیک شهری، امیدواریم در قالب همکاری‌های بیشتر با مجموعه شهرداری بندر بوشهر این نقش پررنگ‌تر شود تا بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در بندر بوشهر بیش‌ازپیش استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: خلق تصاویر و نقاشی‌های مفهومی با کمک هنرمندان حرفه‌ای بوشهر از جمله برنامه‌های پیش روی ما در کمیسیون فرهنگی شهرداری است.

طاهره شمشیری افزود: درصورتی‌که فضای مناسبی برای این نقاشی‌های دیواری پیدا کنیم، قطعاً از پتانسیل هنرمندان بومی استفاده می‌کنیم.

عضو هیئت‌امنای انجمن هنرهای تجسمی بوشهر نیز گفت: هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی با توجه به ماهیت هنرشان می‌توانند در زیباتر شدن سیمای شهری کمک یار شهرداری باشند.

علیرضا اسماعیلی بیان کرد: استان بوشهر و خصوصاً شهر بوشهر پتانسیل بالایی برای پیشرفت در زمینه هنرهای تجسمی دارد.

عضو هیئت‌امنای انجمن هنرهای تجسمی بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه ادبیات داستانی کودک استان بوشهر پتانسیل‌های خوبی داریم و می‌توانیم سالانه چند کتاب مصور از داستان‌های بومی – محلی منتشر کنیم.

کد خبر 4773062

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا اسماعیلی شهرداری بندر بوشهر بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله شهرکرد ایلام راهپيمايي 13 آبان گرگان شیراز تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود

فرماندار تیران و کرون گفت: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای در مناطق روستایی مستعد این شهرستان با احداث زورخانه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا عصر امروز _جمعه– هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ورزش باستانی و زورخانه‌ای با حضور در زورخانه ولیعصر (عج) تیران اظهار کرد: این رشته ورزشی عجین و توأم با معنویت و اخلاق بوده و حال و هوای خاصی دارد که اگر منش و الگوهای پهلوانی و اخلاقی این وزش به دیگر عرصه‌ها منتقل شود بازتاب موفق خوبی به همراه دارد.

وی افزود: منش پهلوانی یکی از مؤلفه‌های موفقیت و انتقال اخلاق در جامعه بوده که ورزش باستانی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تأثیرات سازنده این ورزش در توسعه شهری و روستایی، تصریح کرد: راه اندازی زورخانه در روستاها و شهرها امکان بهره برداری از این ظرفیت را فراهم کرده و دستاوردهای آن در زندگی دیده می‌شود.

علی محمدی کیا جذب به این رشته را نیز مستلزم برنامه ریزی متولیان این رشته، اداره ورزش و جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و دهیاری‌ها اعلام کرد و اذعان داشت: ورزشکار جوان و نوجوان همراه با پیشکسوتان در گود زورخانه فعالیت می‌کنند همین موضوع بر الگوسازی و تعامل بین نسلی تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زورخانه در شهرهای این شهرستان و تعدادی از روستاها راه اندازی و این ورزش در حال فراگیری بوده اما باید زمینه مستعد در دیگر مناطق روستایی فاقد این رشته یافته و هیأت باستانی در تعامل با دهیاری‌ها برای آن برنامه ریزی و زمینه سازی فعالیت را انجام دهد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شناخت رشته ورزشی باستانی امکان جذب را فراهم می‌کند، گفت: جمعیت بسیاری از ساز و کار این ورزش بی خبر بوده و تنها نامی از آن شنیده‌اند که اجرای میدانی و برنامه‌ای این رشته می‌تواند علاوه بر معرفی زمینه حضور دیگران را نیز فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این بازدید از ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای تیران تجلیل شد.

کد خبر 748156

دیگر خبرها

  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر