Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتفاعات «بزقوش» یکی از رکوردارترین مناطق سردسیری در ایران است، به طوری که هر ساله نام سراب که برخی از روستاهای آن، از مناطق آسیب دیده در زلزله است، همواره یکی از اسامی ثابت در برنامه‌های هواشناسی در زمینه معرفی سردترین شهرهای ایران است. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، زلزله 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 ریشتری بامداد روز جمعه 17 آبان ماه دلهره و نگرانی زیادی را در میان اهالی شهرستان میانه و به ویژه بخش ترکمنچای ایجاد کرده است، به ویژه وقتی می‌دانی که بیش از 500 پس لرزه برای این زلزله ثبت شده است.

ارتفاعات «بزقوش» یکی از رکوردارترین مناطق سردسیری در ایران است، به طوری که هر ساله نام سراب که برخی از روستاهای آن، از مناطق آسیب دیده در زلزله است، همواره به همراه شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی یکی از اسامی ثابت در لیست برنامه‌های هواشناسی در زمینه معرفی سردترین شهرهای ایران است.

این زلزله که در ایام سرد سال رخ داد، مردم را از روزهایِ سختِ پیشِ رو نگران کرده است. یکی از اهالی روستای زلزله زده ورنکش که در مرکز زلزله بود، به شوخی می‌گوید، وضعیت آواربرداری در این روستا و حتی روستاهای اطراف، مانند داستان «قیر و قیف» شده است، یعنی وقتی قیر هست، قیف نیست! وقتی قیف هست، قیر نیست! و وقتی قیر و قیف هست، قیر بریز نیست! یعنی وقتی لودر برای امدادرسانی هست، راننده نیست، در جاهایی که راننده هست، لودر نیست و در جاهایی که لودر و راننده هست، مدیریت برای هدایت اجرا و آواربرداری نیست!

جهانگیری در سراب: زلزله‌زدگان به جای سکونت در چادر منزل اجاره کنند؛ دولت اجاره‌بها را می‌دهدوزیر بهداشت: ‌تا زمانی که مردم ‌نیازمند خدمات باشند در روستاهای زلزله‌زده حضور داریمجهانگیری: وضعیت مناطق زلزله‌زده میانه تا 6 ماه آینده بهتر از قبل خواهد شد‌ / مصوبه دولت برای اسکان موقتروحانی: زلزله‌زدگان در این سرما نباید زیر چادر بمانند؛ خانه و اتاقی اجاره کنند و ما اجاره آنها را می‌پردازیم

دلهره سرما از یک طرف و نگرانی از آغاز بارش برف و باران از سوی دیگر دغدغه مردم را افزایش داده است. مردم می‌گویند اگر ظرفیت و استعداد خودروهای سنگین آواربرداری آذربایجان شرقی کافی نیست، مدیران ما از سایر استان‌ها کمک بخواهند تا آواربرداری به سرعت انجام شود چراکه سرمای شدید از هفته آینده بر مناطق زلزله زده حاکم می‌شود و بارش برف بر ارتفاعات و دامنه بزقوش آغاز شده و دمای این روستاها به زیر صفر خواهد رفت.

روستای ورنکش به عنوان روستای مرکز زلزله در ارتفاع 2000 متری از سطح دریاهای آزاد است و این عدد نشانگر اهمیت تسریع در احداث اتاقک‌های ضربتی اسکان موقت و یا اجاره منازل در خانه‌های مسکونی سالم مانده از زلزله را نشان می‌دهد.

یکی از اهالی که با ما گفت‌وگو می‌کند، روند آوار‌برداری را بسیار کُند ارزیابی می‌کند و خواهان مدیریت صحیح در توزیع امکانات است چراکه وقتی والور برای گرمای داخل چادر داده‌اند ولی نفت نداده‌اند، این نوع توزیع امکانات را نمی‌توان توجیه کرد! این ورنکشی می‌گوید: «هم اکنون نیازمند یاری سبز مسئولان قبل از بارش‌ها و سرمای شدید هستیم، وگرنه بعداً شاید دیر شده باشد».

فیلم بخشی از این گفت‌وگو را در روستای ورنکش میانه با هم می‌بینیم:

 

انتهای پیام/111/ش

R7887/P4001/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، برخی مناطق شاهد بارش باران بود. 

بارانی که دیشب شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت