Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:45:17 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۰۲۳

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

استاندار اصفهان گفت: مشارکت جدی و نظارت مستمر بر لزوم ثبت تمامی انبارهای واحدهای صنفی و مقابله جدی با منازل توسط اتاق اصناف استان صورت بگیرد.

عباس رضایی در یکصد و نوزدهمین نشست اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: بخش نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ارسال شود تا پایان ماه آبان انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اتاق اصناف استان خواست محل‌های غیرقانونی و ثبت نشده که به عنوان انبار از آن استفاده می‌شود مورد نظارت و ارزیابی قرار بگیرد.

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در ۲۲ هزار هکتار از باغ‌های اصفهان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه ۲۲ هزار هکتار از باغ‌های استان به منظور مقابله با مگس مدیترانه‌ای  ردیابی مستمر شد، گفت: ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های منطقه همچنان به آفت مگس میوه آلوده است.

حسنعلی رحیمی اظهارداشت : مبارزه و کنترل این آفت با نصب تله‌های جلب‌کننده تغذیه‌ای سراتراپ، طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات و کارت زرد در سطح ۱۵ هزار هکتار از باغ‌های این استان انجام شد.

وی افزود: مگس مدیترانه‌ای آفت بسیار پلی فاژی است و بیش از ۳۰۰ گونه میزبان دارد و بیشتر محصولات باغی این استان از جمله هلو، زردآلو، انار، سیب، به، خرمالو و انواع مرکبات میزبان‌های این آفت هستند.

۱۵۲ نفر امسال در اصفهان با گاز منوکسید کربن مسموم شدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از مسمومیت ۱۵۲ نفر در این استان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون براثر استنشاق گاز منوکسیدکربن خبر داد.

غفور راستین افزود: از این تعداد ۱۲۴ نفر  با کمک واحدهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل و ۲۲ نفر به صورت سرپایی  در محل حادثه درمان شدند؛ ۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت شهر اصفهان با مجموع ۱۰۶ مورد ۷۰ درصد کل مسمومیت‌های با منوکسیدکربن در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است ادامه داد: در شهر اصفهان به دلیل مسمومیت با منوکسیدکربن ۸۹ نفر در بیمارستان بستری، ۱۳ نفر سرپایی درمان و ۴ نفر فوت شدند.

شاخص توسعه فرهنگی و علمی در جامعه، کتاب است

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی و علمی در جامعه کتاب و مطالعه است.

محمد مهدی احمدی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب در سالن همایش‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: اقتدار فرهنگی زمانی محقق می‌شود که جامعه رابطه منطقی با کتاب داشته و فرهنگ کتاب و کتابت محقق شود.

وی ادامه داد: سه عامل برای رابطه منطقی جامعه رابطه منطقی داشته باشد مطرح شده که اصلاح نگاه به کتاب است که حاشیه‌ای نگاه کردن به کتاب جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند.

 اهدای خون در اصفهان ۴۰ درصد کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به اینکه میانگین روزانه ۴۰۰ واحد خون در استان نیاز است گفت: با توجه به آغاز فصول سرد سال و کاهش دما، اهدای خون در این استان نسبت به ماه‌های قبل تا ۴۰ درصد کاهش یافته‌ است.

مجید زینلی افزود: سازمان انتقال خون استان اصفهان به تمامی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی O مثبت و منفی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه خون را می‌توان تا ۳۰ روز در مراکز انتقال خون نگهداری کرد اما برخی از فرآورده‌های آن پس از ۲۴ تا ۷۲ ساعت از بین می‌رود اظهارداشت: باید خونگیری در مراکز اهدای خون مدیریت شود تا از این مایع حیاتی برای نجات جان نیازمندان به بهترین نحو استفاده شود.

 حدود ۳ هزار شعب اخذ رای برای انتخابات در اصفهان پیش‌بینی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای اخذ آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش جمعیت و تغییرات هیات‌های اجرایی، حدود سه هزار صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

حیدر قاسمی در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری افزود: در دوره انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی مشارکت مردمی ۵۸ درصد بوده است همچنین تعداد نمایندگان ۲۹۰ نفر خواهد بود و تغییری نداشته است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی نیاز به وحدت در حوزه‌های اعتقادی، دینی، اجتماعی و سیاسی داریم که در این راستا هفته وحدت را گرامی می‌داریم.

فرونشست زمین، موجب تخریب زیر ساخت‌های اصفهان می‌شود

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان موجب تخریب زیرساخت‌های منطقه به صورت اساسی می‌شود.

علیرضا شهیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری اصفهان افزود: فرونشست زمین، زلزله خاموش است که اثرات مخربی بر ساختمان‌ها، راه‌ها و زیرساخت‌ها دارد و می‌تواند موجب افزایش عملکرد تخریبی یک زلزله کوچک در حد زمین لرزه‌ای بزرگ باشد.

وی اظهارداشت: اگر پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان به صورت جدی بررسی و از آن پیشگیری نشود در آینده نه چندان دور تمام استان را فرا می‌گیرد.

مهارت آموزی لازمه ارتقای توان نظامی پاسداران است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هم اینک سپاه به سلاح و تجهیزات پیشرفته در تمامی زمینه‌ها مجهز است و لازمه استفاده درست از این تجهیزات مهارت آموزی در کنار رشد معنویت پاسداران است.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در مراسم صبحگاه مشترک و اختتامیه دوره‌های رسته‌ای دانشگاه علوم و فنون نظامی امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در اصفهان افزود: فضای دانشگاه باید فرهنگی و معنوی باشد زیرا جوهره نیروی فرهنگ ایثار و شهدا و معنویت است و با همت اساتید، دانشجویان و مربیان این فضای معنوی حاکم‌شود.

وی گفت: امروز نیروی زمینی سپاه به امکانات، تجهیزات و ساز و برگ جدید مجهز شده است که اگر نیروی ماهر و با دانش بالا نداشته باشیم نمی‌توانیم در صحنه عمل از این امکانات استفاده کامل داشته باشیم.

 رضا امینی به شورای اسلامی شهر اصفهان دعوت شد

فرماندار اصفهان رضا امینی عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر اصفهان را جایگزین مهدی مقدری کرد.

حسین سیستانی در نامه‌ای رسمی که در اختیار ایرنا قرار دارد، رضا امینی رئیس دوره قبل شورای شهر اصفهان را به جای مهدی مقدری به عنوان عضو علی‌البدل به شورای اسلامی شهر اصفهان دعوت کرد.

در این نامه آمده است: در اجرای تبصره ذیل ماده ۷ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و همچنین تبصره ماده ۳ آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها و با اعلام رئیس محترم شورای شهر اصفهان مبنی بر عدم حضور آقای مهدی مقدری در جلسات شورا و نامه شماره ۲۱۳/۱/۹۴۵۵ مورخ ۹۸/۰۸/۱۸ معاون محترم فرهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، بدینوسیله از آقای رضا امینی جهت حضور در جلسات شوار، دعوت به عمل می آید.

خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت

خروجی سد زاینده رود از ساعت اولیه بامداد سه شنبه به منظور توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های غرب و شرق استان اصفهان افزایش یافته است.

معاون بهره برداری اداره آب منطقه ای استان اصفهان اظهارداشت: دبی خروجی سد زاینده‌رود پیش از این ۲۴ متر مکعب بر ثانیه بود که از بامداد امروز به منظور توزیع در شبکه‌های غرب و شرق اصفهان برای انجام کشت پاییزه به ۷۵ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت.

حسن ساسانی با اشاره به اینکه رهاسازی برای تامین آب نوبت اول برای کشت به هنگام پاییزه کشاورزان غرب و شرق اصفهان به مدت ۲۰ روز ادامه می‌یابد، افزود: در این مدت مجموع میزان حجم توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب استان ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده رود است.

رزمایش الی بیت‌المقدس در اصفهان برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در ۲ مرحله و با هدف بالا بردن توان رزمی بسیجیان در اصفهان خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار محمد نصر اصفهانی در جمع خبرنگاران با موضوع رزمایش الی بیت‌المقدس در سالن اجتماعات این ناحیه افزود: رزمایش پیش‌رو به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این رزمایش اقتدار و حماسه‌سازی‌های بسیج، یادی از حماسه‌سازی بسیج در هشت سال دفاع مقدس و همه عرصه‌هایی که بسیج تا این لحظه در دفاع از انقلاب و پاسداری از نظام اسلامی نشان داد به نمایش در خواهد آمد.

گرانی مواد اولیه سبب کاهش تولید صنایع دستی شد

رییس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان گفت: مواد اولیه تولید صنایع دستی گران شده و این گرانی‌ها به تولیدکنندگان فشار وارد کرده و تولید را به سمت کاهش می‌برد.

عباس شیردلی افزود: تولیدکنندگان همچنان در حال تولید صنایع دستی خود هستند و برای کنترل قیمت صنایع دستی از اجرت خود می‌کاهند تا قیمت صنایع دستی تصاعدی بالا نرود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مس پیش از گرانی‌های اخیر در کشور بین ۸ تا ۳۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم بود که اکنون به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است اضافه کرد: هزینه‌های رنگ و پارچه‌های مخصوص قلمکاری نیز گران شده است.

 پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان" فهما" در سال جاری مشخص می‌شود.

سعید سعادتی در نشست با منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان در مجتمع صائب این استان افزود: پایتخت کانون‌های مساجد کشور بر اساس ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان‌های کشور انتخاب می‌شود و استان منتخب به عنوان پایتخت معرفی خواهد شد.

وی ادامه‌داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری، میزان عضویت در کانون‌ها، فعالیت‌های مساجد، رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی و ایده‌های نو، مسجد محوری در فعالیت‌های استانی و شهرستانی و احیا کارکردهای مساجد از مهمترین مولفه‌های ارزیابی است.

هفته‌ای ۵۰ طرح درمانی در نقاط کمتر برخوردار کشور بهره‌برداری می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته‌ای ۵۰ طرح بهداشتی و درمانی تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد که بیشتر در نقاط کمتر برخوردار کشور به اجرا درآمده‌اند.

سعید نمکی در حاشیه گشایش فاز نخست موسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان به خبرنگاران بیان کرد: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در نقاط کمتر برخوردار کشور بود که این کار به سرعت ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در جنوب کرمان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان افزود: ۴۴ بیمارستان نیز در این نقاط کمتر برخوردار افتتاح خواهیم کرد و این راه را همچنان ادامه خواهیم داد.

عملیات اجرایی طرح قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان روز جمعه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

 این طرح با صرف بیش از هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و همکاری فولاد مبارکه و شهر جدید مجلسی به طول 52 کیلومتر حد فاصل  این شهر واقع در شهرستان مبارکه تا شهر جدید بهارستان اجرا می‌شود.

قطار حومه ای شهر جدید مجلسی شامل هشت واگن به ظرفیت 800 نفر است و  120کیلومتر سرعت خواهد داشت.

 این قطار شامل هفت ایستگاه مجلسی، فولاد مبارکه، نصوحی، میدان دفاع مقدس، زیباشهر، پلی اکریل و بهارستان است.

وزیر راه: ایران به فناوری ساخت کانتینرهای شناورهای آبی دست یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ساخت تجهیزات بندری و کانتینرهای شناورهای آبی برای صادرات دست یافت.

محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلانشهر اصفهان افزود: مرداد امسال شرکت‌های کشتیرانی، کانتینرهای خود را از ایران خارج کردند تا کشورمان در بخش صادرات دریانوردی با مشکل مواجه شود اما با همت صنعتگران داخلی و استفاده از توانایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان به ساخت کانتینرهای استاندارد روی آوردیم و ساخت این تجهیزات توسط جوانان این مرز و بوم محقق شد. 

وی با بیان این که کشورمان در طول انقلاب روزهای سختی را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: اکنون کشور سخت‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد که در 40 سال گذشته بی‌سابقه است اما با الطاف‌الهی و هدایت رهبری، چرخ کشور به حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت خود ادامه می‌دهد و طی سال‌های اخیر با فرمان معظم‌له، این حرکت، رنگ و بوی انقلابی به خود گرفت و  استفاده از ظرفیت‌های داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم بدون اتکا به خارج، زیرساخت‌های کشور را توسعه دهیم.

برچسب‌ها گردشگری فرهنگی کشاورزی انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منابع طبیعی استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری فرهنگی کشاورزی انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منابع طبیعی استانداری اصفهان گردشگری فرهنگی کشاورزی انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منابع طبیعی استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد