Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگنه با اشاره به اینکه با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داریم، گفت: همه این درآمد به اقشار کم درآمد تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «بیژن نامدار زنگنه» شب گذشته (جمعه 24 آبان) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره افزایش قیمت بنزین به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه برآورد ما درآمد سالانه ۳۱ هزار میلیارد تومان با سهمیه‌بندی بنزین است که همه آن به افراد کم درآمد پرداخت می‌شود، گفت: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم درآمد تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به طبقات متوسط و ضعیف جامعه پرداخت می شود و یک ریال آن صرف کار دیگری نخواهد شد.

 

وزیر نفت با بیان اینکه این درآمد برای ماه نخست که تا یک هفته یا ۱۰ روز آینده به خانوار‌ها پرداخت می‌شود از محلی تأمین شده است، گفت: پیش از درآمد حاصل از گران شدن قیمت بنزین برای ماه نخست پول تأمین شده است و به حساب مردم واریز می‌شود.

 

وی درباره ملاک تعیین سهمیه بندی بنزین برای خودرو‌ها گفت: اعداد سهمیه بندی بر اساس تجربه و عملکرد تاریخی بوده است و در این مدت تعیین کردیم که سهمیه بندی‌های دوره قبلی را دست نزنیم و اعداد را برای این دوره اعمال کردیم.

 

زنگنه با اشاره به صادرات بنزین گفت: اکنون صادرات بنزین داریم و سال آینده اگر سهمیه بندی نیز اعمال نمی‌شد صادرات و تولید بیشتر می‌شد اما مسأله اساسی این است که با روند افزایش سالی ۱۰ درصد مصرف بنزین که معادل ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر است سال ۱۴۰۰ دوباره وارد کننده بنزین می‌شدیم.

 

وزیر نفت با بیان اینکه در این دوره از تحریم‌ها کاری که دوره قبل آمریکایی‌ها با ما کردند و برای واردات بنزین بیشترین فشار را داشتند نتوانستند انجام دهند، گفت: با سهمیه بندی بنزین توازن مناسب عرضه و تقاضا را برای چند سال تأخیر می‌اندازیم و می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال آینده حدود ۹۴ میلیون لیتر مصرف کنترل شده بنزین داریم، ادامه داد: ۶۷ درصد یا دو سوم بنزینی که عرضه می‌شود سهمیه بندی و یک سوم آزاد است. ۶۴ میلیون لیتر سهمیه بندی و با کارت سوخت داده می‌شود که معادل ۲۳ میلیارد لیتر در سال است و با ۵۰۰ تومانی که به قیمت آن اضافه شده است سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم.

 

زنگنه با بیان اینکه حدود ۳۰ میلیون لیتر نیز مصرف آزاد است که 2 هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است و در سال آینده از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داریم، گفت: البته هنوز نمی‌دانیم رفتار مصرف کننده در بخش بنزین آزاد چه خواهد بود، اما برآورد ما درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومان از طریق سهمیه بندی بنزین در سال آینده است که همه آن به افراد کم در آمد پرداخت می‌شود.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه به خودرو‌های دولتی سهمیه‌ای نداده ایم و آن‌ها باید بنزین با نرخ سه هزار تومان مصرف کنند، گفت: درباره تاکسی‌های اینترنتی چارچوبی تعیین شده است که بر اساس آن سهمیه‌ای به این خودرو‌ها می‌دهیم.

 

زنگنه گفت: برای بقیه خودرو‌ها مانند آژانس ها، خودرو‌های بین شهری و ... نیز کمیته‌ای در وزارت نفت با حضور معاون وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود که متقاضیان تقاضای خود را به وزارت کشور ارائه می‌دهند و در این کمیته تصمیم می‌گیریم که اگر لازم باشد سهمیه‌ای بدهیم. اگر قرار باشد سهمیه‌ای نیز اصلاح شود در این کمیته تصمیم گیری می‌شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مساجد نماز جمعه شیراز اصفهان اردبیل کنفرانس وحدت اسلامی سهمیه بندی بنزین بیژن نامدار زنگنه زنگنه بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس