Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۶ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان در کشت پاییزه امسال به محصول جو اختصاص یافت.

علی عیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از این مقدار مزارع جو کشت شده در سال زراعی جاری در استان، ۱۲ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۴ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال برای بهره‌وری بیشتر مزارع جو و استفاده از ارقام پربازده، ۲۸۰ تُن بذر جو آبی از ارقام بهمن و واکسیما و سه تُن بذر جو دیم سهند در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

عیدی با اشاره به اینکه جو محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر انواع آفت‌هاست، افزود: شهرستان‌های شاهین‌دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزان استان ارقام دیگری از جمله آبیدر، ماکویی و ارقام بومی را در مزارع خود کشت می‌کنند و ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تناوب کشت، جو را در مزارع می‌کارند، افزود: در سال زراعی گذشته کشاورزان استان با کشت این محصول در حدود ۳۵ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی، در مجموع ۹۰ هزار تُن محصول را از مزارع خود برداشت کردند.

عیدی ادامه داد: یکی از امتیازهای دیگر کشت جو در مزارع، برداشت زودهنگام آن در ابتدای خرداد است و کشاورزان می‌توانند در همان فصل دوباره کشت محصولاتی دیگر از جمله ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای و سبزیجات، گوجه و حتی سیب‌زمینی را در مزرعه خود آغاز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محصول جو کشت پاییزه كشت ديم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر عتباتی، اظهار داشت: در سال 1402 دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی افزود: اقدامات قانونی که در این رابطه انجام شد شامل رفع تصرف بیش از 349 هکتار در اجرای تبصره ماده 55 و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم 182 فقره در مساحتی بالغ بر 159 هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و 137 فقره به مساحت بیش از هزار و 247 هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال 1402 نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان، 2 هزار و 686 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از 82 هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد 802 مورد به مساحت بیش از 15 هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد 213 مورد به مساحت بیش از 6 هکتار با تعداد هزار و 15 مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

وی همچنین به رفع تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و تصریح کرد: در سال 1402 از بیش از 65 هکتار از تصرفات غیرمجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان