Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواسته است تحقیقات درباره شهادت هشت عضو یک خانواده فلسطینی در نوار غزه در جریان حملات ارتش این رژیم به این باریکه را فورا آغاز کند. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، «فرحان حق» دستیار سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، امروز- شنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هرگونه حمله به غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان حق با اشاره به شهادت هشت عضو یک خانواده فلسطینی در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این کشتار را یک فاجعه خواند و گفت: «دبیرکل از اسرائیل می‌خواهد فورا برای انجام تحقیقات اقدام کند.»

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اذعان کرد که جنگنده‌های این رژیم چهارشنبه‌شب گذشته یک منزل مسکونی را در نوار غزه هدف حملات قرار دادند که در نتیجه آن، تمامی اعضای این خانواده جان‌شان را از دست دادند.

البته ارتش اشغالگر مدعی شده است که این حمله« سهوا و به صورت اشتباهی» انجام شده و تصور بر این بود که این منزل هدف قرار گرفته در «دیر البلج» مرکز نوار غزه خالی از سکنه است.

بر اساس این توافق، درگیری‌ها در غزه و شهرک‌های صهیونیست‌نشین متوقف شده است. جهاد اسلامی تأکید کرده است که هر توافق آتش‌بسی باید شروط این جنبش، شامل توقف عملیات ترور علیه رهبران مقاومت، عدم تعرض و شلیک به راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه و کاهش محاصره غزه را در بر بگیرد.

از سه‌شنبه گذشته موج جدید تنش‌ها میان غزه و اسرائیل پس از آن آغاز شده که جنگنده‌های این رژیم بامداد همان روز منزل مسکونی «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد گردان‌های القدس در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند و وی را به شهادت رساندند.  طبق اعلام منابع فلسطینی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جریان بمباران مناطق مختلف نوار غزه، 32 فلسطینی شهید و 84 تن دیگر زخمی شدند.

با این حال گزارش‌ها حاکی‌ست به رغم حصول توافق آتش‌بس بین جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی که پنج‌شنبه با میانجی‌گری سازمان ملل و تحت نظارت مصر حاصل شد اما به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به آن پایبند نبوده و مجددا صبح امروز مناطقی در شمال نوار غزه را بمباران کرده است.

آتش‌بس در نوار غزه در چارچوب شروط مقاومت فلسطین

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، امروز در توییتر نوشت: «دست به حملاتی علیه اهداف حماس در بیت لاهیا واقع در شمال غزه زدیم.»

البته ارتش صهیونیستی ساعاتی قبل از این حمله مدعی شده بود، دو راکت شلیک شده از غزه به سمت شهر بئر السبع در جنوب را رصد کرده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل سازمان ملل نوار غزه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل سازمان ملل نوار غزه اسرائیل سازمان ملل نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری