Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:04:53 GMT

امانت کتاب در کتابخانه های کرمان ۱۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۸۵۸۴

امانت کتاب در کتابخانه های کرمان ۱۵ درصد افزایش یافت

احمد وفایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته کتاب، اظهار داشت: امسال آغاز هفته کتاب تقارن آن با میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) است که این ایام می تواند موجب خیر و برکت هفته کتاب شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۷ برنامه را در هفته کتاب برای کتابخانه های استان تدارک دیده ایم، ابراز داشت: یک برنامه ویژه در روز کتاب و کتابخوانی در روز ۲۹ آبان مراسم تجلیل از کتابداران، خادمان عرضه کتاب را برگزار خواهیم کرد و از همه کسانی که در این عرصه زحمت کشیده اند، تقدیر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با بیان سایر برنامه های هفته کتاب، بیان داشت: معرفی کتاب، نقد کتاب، نشست های کتابخوان، کتابخوانی گروهی، طرح یک ساعت مطالعه گروهی و زنگ مطالعه در مدارس، دیدار با اصحاب کتاب و علم و دانش از دیگر برنامه های هفته کتاب است که در قالب یک هزار و ۱۷ برنامه در ۱۳۰ کتابخانه استان کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به بحث مهم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد: ما در حوزه کتابخانه های استان به سهم خود تلاش مان را برای افزایش سرانه مطالعه انجام دادیم که خوشبختانه اثرگذار بود لذا از آبان سال گذشته تا آبان امسال بیش از ۱۵ درصد رشد امانات کتاب داشته ایم.

وفایی تصریح کرد: دو شاخص مهم در حوزه کتابخانه ها که در سرانه مطالعه اثرگذار هستند یکی میزان اعضای کتابخانه ها هستند که ما رشد ۶ درصدی داشته ایم و دیگری کتب امانت رفته است که در این زمینه نیز ما رشد ۱۵ درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: در این راستا بالغ بر یک میلیون و ۲۳۷ هزار جلد کتاب را در سال گذشته امانت دادیم که این میزان امانت امیدوار کننده است که ان شاءالله با طرح های تبلیغی و برنامه های که در این کتابخانه ها داریم بتوانیم این سرانه را افزایش بدهیم.  

کد خبر 4773234

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته کتاب کتاب و کتابخوانی بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان ایلام شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی قزوین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی عنوان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی را باید خارج از حیطه تکلیفی کتابخانه ها ببینیم و توجه داشته باشیم که مشکلات ما با کتاب کجا حل می‌شود و سراغ آنها برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با اشاره به نقش کلیدی مطالعه در ادامه افزود: با مشارکت و یکپارچگی همه دستگاه‌ها می‌توان به افزایش میزان مطالعه مؤثر در سطح جامعه کمک کرد و همه نهادها و مردم باید برای اجرای این امر در سطح جامعه مشارکت داشته باشند.

قائدی در ادامه بیان داشت: از قوه قضائیه تقاضا داریم اقداماتی از قبیل کمک به تأمین ملزومات کتابخانه ای، خرید تجهیزات، تعمیر و ساماندهی کتابخانه ها بر اساس ضوابط قانون، تغییر مجازات مجرمین را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: هر اداره یک کتابخانه تخصصی مربوط به فعالیت‌هایش و تألیفات نویسندگان شهرستان، هر چند کوچک باید داشته باشد، که ارباب رجوع به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

کد خبر 6090447

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی