Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  داریوش باقرجوان درباره جزئیات اختصاص سوخت بنزین سهمیه‌ای به ناوگان سواری کرایه بین‌شهری اظهار داشت: در مصوبه ستاد سوخت مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین، سهمیه ناوگان سواری کرایه بین شهری پلاک عمومی جاده‌ای، به نحوی مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: روز گذشته (جمعه ۲۴ آبان) در وزارت کشور جلسه‌ای در این باره داشتیم، مقدمات بحث آماده شده است و فعلاً سهمیه‌ای برای ناوگان سواری کرایه در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید: باتوجه به سهمیه بندی بنزین، در کوتاه مدت شاهد فشار تورمی خواهیم بود
مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: نظر وزارت کشور و وزارت نفت این است که اختصاص سوخت به ناوگان سواری کرایه، بر اساس پیمایش باشد؛ ما هم با این موضوع موافق هستیم تا ناوگان به اندازه‌ای که «حرکت می‌کند» و «مسافر جابه‌جا می‌کند» سهمیه سوخت دریافت کند تا مبادا از این ناوگان به عنوان وسیله شخصی استفاده شود.

باقرجوان بیان کرد: مقرر شد سامانه نشان‌دهنده پیمایش روی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری نصب شود از سوی دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای موظف به اخذ صورت وضعیت هستند بنابراین با نصب این سامانه و بررسی صورت وضعیت، مشخص می‌شود که این ناوگان چه میزان پیمایش داشته است و چه میزان از این پیمایش در خدمت جابه‌جایی مسافر بوده است و بدین ترتیب بر اساس این پیمایش، این ناوگان سوخت سهمیه‌ای دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی با متوسط سن ۶ سال در کشور داریم.

وی اظهار داشست: در جلسه روز گذشته مقرر شد فعلاً برای دو ماه سهمیه‌ای برای ناوگان سواری کرایه بین‌شهری اختصاص یابد تا این ناوگان بتواند فعلاَ کار خود را انجام دهند، در این دو ماه هم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف است مقدمات نصب سیستم کنترل‌کننده پیمایش این ناوگان را آماده و روی ناوگان نصب کند.

باقرجوان اظهار داشت: این دستگاه تشخیص پیمایش دستگاهی ساده است که به راحتی روی ناوگان نصب می‌شود، از سوی دیگر سامانه صورت وضعیت مسافر هم برخط است و مشکل خاصی در این حوزه نداریم.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: روز گذشته این مصوبات انجام شد و فعلاً سهمیه این چند روز باقی‌مانده آخر ماه هم به اضافه آذر ماه برای ناوگان سواری بین‌شهری اختصاص می‌یابد.

باقرجوان تأکید کرد: فعلاً، چون رقم سهمیه مشخص نشده است عددی اعلام نمی‌کنیم، اما قطعاً میزان سهمیه به اندازه‌ای خواهد بود که ناوگان عمومی جاده‌ای سواری کرایه کمبود نداشته باشد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: ناوگان مسافری گازوئیل‌سوز (اتوبوس) طبق برنامه قبلی به صورت کاملاً عادی سوخت دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: واقعی‌تر شدن نرخ بنزین در واقع حمل‌ونقل عمومی را ترویج می‌دهد و هر چه استفاده از حمل‌ونقل شخصی توجیه اقتصادی کمتری داشته باشد قطعاً حمل‌ونقل عمومی بیشتر توجیه خواهد داشت و ضریب اشغال و صندلی آن افزایش می‌یابد ضمن آنکه به تناسب شرکت‌های حمل‌ونقلی هم موظف هستند خدمات متفاوت و متمایزتری ارائه دهند و به نوعی ایمنی بیشتری را تضمین کنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سازمان راهداری در این حوزه همیشه پیشگام بوده است، گفت: در بخش بازارگاه‌های حمل‌ونقلی ما چارچوب‌ها را از گذشته ابلاغ کرده‌ایم و همین امر، امروز به کمک مردم می‌آید تا بتوانند بهتر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری دست یابند همچنین خدمات حمل‌ونقل درب تا درب را تعریف کردیم تا آسایش مسافران حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای افزایش یابد.

باقرجوان ادامه داد: هر چه که جلوتر می‌رویم زیرساخت‌هایی که با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی اعم از تعاونی‌ها و شرکت‌های خصوصی و همچنین هدایت و راهبردی سازمان راهداری، ایجاد شده است، به نحوی عمل می‌کند که نیاز‌های مردم در جابه‌جایی برون‌شهری عمومی پاسخگو باشد. منبع: فارس خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای