Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:55:48 GMT

کوه خواری ۱۲ کیلومتری/ جاده ای که از قلب «سرک» گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۸۹۶۰

کوه خواری ۱۲ کیلومتری/ جاده ای که از قلب «سرک» گذشت

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: دست درازی به منابع خدادادی که از سالیان دور به زمان ما رسیده هر روز رنگ و بوی تازه ای می گیرد و انگار قرار نیست نسل حاضر به فکر آیندگان باشند. 

کوه خواری ، جنگل خواری و تغییر کاربری منابع طبیعی رابطه مستقیمی با افزایش روز افزون جمعیت جامعه دارد و با افزایش شهر نشینی و صنعتی شدن علاقه مردم به سمت ایجاد باغ های شهری افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیشیر الله‌وردی فعال محیط زیست در خصوص این کوه خواری به خبرنگار مهر گفت: جاده ای در کوه سرک در کازرون به طول ١٢ کیلومتر و در شیب بیش از ٨٠ درصدی کوه ایجاد شده است.

وی افزود: این جاده که منتهی به چندین باغ غیر مجاز می شود پرونده تخریب دارد و علاوه بر جاده باغ های غیر مجازی که در منطقه است نیز باید تخریب شوند. 

الله‌وردی در خصوص توقف روند ساخت این جاده نیز بیان کرد: بازدید هایی از این منطقه صورت گرفته و مقرر شده بود که روند ساخت آن متوقف شود اما این جاده در شاخه های فرعی نیز گسترش یافته و رشد کرده است و بیش از ١۵٠ متر نیز افزایش یافته است. 

این فعال محیط زیست عنوان کرد: این جاده علاوه بر اینکه غیرقانونی است منجر به قطع درختان زیادی شده و این امکان را برای سایر سودجویان فراهم کرده که نسبت به قطع درختان به صورت غیرقانونی اقدام کنند. 

الله‌وردی ادامه داد: برخی با قطع درختان به صورت غیر قانونی نسبت به انتقال این درختان به سایر شهرستان ها برای تبدیل به ذغال اقدام می کنند. 

وی افزود: بیش از ۵٠٠ کوره زغال پزی در شهرستان های استان فارس نظیر جهرم وجود دارد و اینجا فضاهایی نظیر کوه خواری در کوه سرک منجر به ترغیب افراد سودجو برای قطع درختان و ایجاد زغال است کما اینکه این موضوع در این منطقه در جریان است. 

الله‌وردی که خود را یک فعال محیط زیست معرفی میکند در خصوص تجاوز به منابع طبیعی منطقه سرک بیان کرد: جاده ای که در این کوه ایجاد شده نه تنها  مجوزی از هیچ مدیرکل دستگاه اجرایی ندارد بلکه باعث نابودی  تعدادی درخت به صورت مستقیم و درختان دیگری به صورت غیر مستقیم شده است. 

خبرنگار مهر در پیگیری این موضوع برآن شد تا با مدیران دست اندرکار این حوزه تماس  در اداره کل منابع طبیعی فارس تماس برقرار کرده و جویای این موضوع شود. 

پس از تلاش های بی ثمری در تماس های تلفنی  با مدیرکل منابع طبیعی و معاون وی بالاخره با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس توانستیم ارتباط برقرار کنیم.

وی پس از شنیدن موضوع و تشریح رخداد حاصل شده پاسخ داد: من باید این موضوع را پیگیری کنم و بعداً تماس بگیرید که پس از آن پاسخی از سوی این مسئول شنیده نشد.

به هر حال موضوع کوه خواری و تغییر کاربری اراضی ملی در نقاط مختلف فارس و شیراز در حال رخ دادن است و اگر نظارت جدی در این حوزه وجود نداشته باشد به زودی شاهد ایجاد ویلاهای لوکس در نقاطی عجیب از اراضی ملی استان هستیم.

کد خبر 4771779

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی اراضی ملی کازرون بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان شهرکرد ایلام راهپيمايي 13 آبان گرگان شیراز تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی قزوین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری