Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@08:17:49 GMT

خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۴۶۴

خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری

از درون کلیه یک بیمار ۳۴ ساله چابهاری ۳۰ تکه سنگ بزرگ و کوچک با عمل جراحی در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان خارج شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  پوریا رضوانی  متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار بیان کرد: سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی از قاتلین خاموش کلیه‌ها محسوب که با کاهش عملکرد کلیه باعث از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا رضوانی افزود: بیمار جوان ۳۴ ساله با سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی و کلیه بسیار متورم با هیدرونفروز شدید در اثر انسداد لگنچه و کالیس‌های کلیه به مدت طولانی مراجعه کرد.

او  ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده کاهش کارکرد کلیه راست در اسکن هسته‌ای و نازک شدن ضخامت پارانشیم در قسمت‌هایی از کلیه و کیست‌های بزرگ در سی تی اسکن رویت شد.

پزشک معالج بیمار گفت: بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه و آمادگی‌های لازم به اتاق عمل فرستاده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او تصریح کرد: بعد از ۹۰ دقیقه جراحی بر روی کلیه بیمار، بیش از ۳۰ قطعه سنگ از کلیه خارج و ادراری احتباس شده در کلیه نیز از طریق ساکشن خارج شد و کلیه به صورت کامل پاکسازی شدند.

رضوانی با اشاره به مراقبت‌های بعد از انجام عمل جراحی خاتطرنشان کرد: نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه روز و پرهیز از مصرف نمک زیاد و توجه به نشانه‌های آغازین سنگ کلیه از جمله سوزش ادرار، وجود خون در ادرار، درد پهلو سبب جلوگیری از تشکیل چنین سنگ‌های بزرگ و تخریب کننده‌ای میشود و توصیه ما این است که آزمایشات منظم در فواصل زمانی مشخصی نیز فراموش نشود.

 

بیشتر بخوانید: خارج کردن سنگ شاخ گوزنی از کلیه بیمار در چابهار آخرین وضعیت سلامتی بازیگر "زیر آسمان شهر"

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام علی بیمارستان پزشک جراحی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز