Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بارش برف که در بیشتر کوهستان‌های گیلان از دیروز آغاز شد همچنان ادامه دارد.

در منطقه لاری خوانی دیلمان ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر در اسپیلی ۳۰ سانتی متر برف باریده است و با توجه به بارش برف در این مناطق، همه جاده‌های کوهستانی این بخش باز است.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد و جواهردشت چابکسر به ۴۰ سانتی متر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اسماعیل پور، فرماندار شهرستان رودسر گفت: بارش برف که از صبح دیروز در کوهستان‌های شهرستان رودسر آغاز شد همچنان در حدود ۷۰ روستای این شهرستان ادامه دارد.

او افزود: همه راه‌های مناطق کوهستانی شهرستان باز و رفت و آمد در آن جریان دارد.


محمد جواد حسن پور، بخشدار رانکوه هم گفت: بارش برف که از غروب دیروز در این مناطق آغاز شده است به شدت ادامه دارد.

او، با بیان اینکه تا کنون در این مناطق بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر برف باریده است، افزود: همه راه‌های کوهستانی این بخش باز است.

بارش برف در خورگام و عمارلوی رودبار موجب تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی این ۲ بخش شده است.

محمد صالح ضیایی، فرماندار رودبار گفت: در بخش خورگام ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر برف و در عمارلو ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر برف بر زمین نشسته است.

او افزود: اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران آماده باش هستند.

فرماندار رودبار، با بیان اینکه همه جاده‌های خورگام و عمارلو باز است، گفت: راهداران در برخی روستا‌ها در حال برف روبی هستند.

کوهستان اطراف امامزاده اسحاق شهرستان شفت هم ۱۵ سانتی متر برف باریده است.

همچنین بارش شدید باران و طغیان رودخانه موجب آبگرفتگی و مسدود شدن پل چوبر شفت شد

حسین بخت شاهی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی تالش از ساعت ۴ عصر دیروز آغاز شد هم اکنون به صورت پراکنده ادامه دارد.

او افزود: در مناطق کوهستانی کرمون، الماس، لرزه، اسب وونی، قره گل و حاچاقیا تالش ۵ سانتی متر برف باریده است.

در مناطق کوهستانی شاه معلم، دهراه، کهنه ماسوله و خلیل دشت ماسوله بیش از ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

شاهین علیزاده، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فومن گفت: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی پل آب نمای روستا‌های خطیب گوراب، رودبار چیره و شکالگوراب فومن و قطع راه این اهالی روستا‌ها شد.

محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان امروز با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا از ۲ روز پیش تاکنون، گفت: فعالیت سامانه هوای سرد بارشی تا اواسط هفته کنونی به تناوب در استان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

ستاد هماهنگی مدیریت بحران آماده باش است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت هوا مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ١٥ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی قوی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش‌بینی می‌شود که منجر به صدور هشدار نارنجی برای بیش از ٢٠ استان کشور و صدور هشدار قرمز برای بارش پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی اضافه کرد: طی چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) فعالیت موج بارشی قوی در نیمه غربی کشور، بخش‌های جنوب غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج گسترش به مناطق مرکزی و شرقی کشور موجب بارش‌های رگباری شدید، تندباد، رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ می‌شود. شدت بارش‌ها طی پنجشنبه در زاگرس جنوبی به‌ویژه ارتفاعات کهگلیویه و بویر احمد موجب جاری شدن سیلاب‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها و رانش و لغزش و ریزش سنگ می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: طی جمعه و شنبه شاخه شمالی این موج بارشی، موجب وقوع رگبارهای شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات غرب، شمال غرب، پهنه کوهستانی البرز و مناطق شمال شرق کشور می‌شود. در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف و احتمال وقوع بهمن مساعد است.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی پنجشنبه افزایش ابر و مه آلود شدن، افزایش سرعت باد و در بعضی ساعت‌ها وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و طی جمعه و شنبه آسمان ابری و مه آلود، به تناوب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در قله‌های مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: از پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، پروازهای تفریحی نامساعد و با انواع مخاطره‌ها از جمله مه آلودشدن و کاهش دید، خطر اصابت صاعقه، درگیرشدن با بارش‌های سیل آسا، تگرگ، تندباد و در مناطق مستعد بارش برف و بهمن همراه است بنابراین از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان