Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور از ادامه بارش باران و برف طی سه روز آینده در اکثر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۵ آبان) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت باران و برف ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به تدریج با استقرار سامانه بارشی در مناطق جنوبی‌تر در برخی مناطق در غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبی شامل بخش‌های از استان فارس و خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا (۲۶ آبان) در سواحل دریای خزر و بخش‌های از غرب و مناطق مرکزی کشور باران و برف همراه با وزش باد و در جنوب و جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و نواحی غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.   ضیائیان با بیان این که روز یکشنبه شدت بارش در گیلان، شرق لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، خوزستان و مرکز خلیج فارس و جنوب اصفهان است تصریح کرد: طی روز سه شنبه (۲۸ آبان) بارش در نوار غربی کشور به تدریج گسترش یافته و علاوه بر استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و بخش‌های از مرکز و جنوب کشور کشیده می‌شود. همچنین روز چهارشنبه بارش‌ها در نیمه شرقی کشور شدت می‌یابد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی آن تا دوشنبه (۲۷ آبان) و غرب و مرکز خلیج فارس از یکشنبه تا سه شنبه (۲۶ تا ۲۸ آبان) مواج است گفت: امروز (۲۵ آبان) با نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۷ آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دما کاهش هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟