Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن رضوی درباره وضعیت ذخایر سد‌ها و آمادگی برای سیلاب احتمالی اظهار داشت: از ابتدای مهر تا ۲۰ آبان در استان تهران حدود ۷۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این رقم در سال گذشته ۴۶ میلی‌متر و متوسط بلند مدت هم حدود ۳۱ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال آبی قبل ۵۱ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۰ ساله ۱۲۹ درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم، تصریح کرد: میزان ورودی سد‌های ۵ گانه تهران در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل (از اول مهر ماه تا ۱۹ آبان) حدود ۶۰ درصد افزایش و در این مدت ۳۳ درصد بیشتر آب شرب را از آب سطحی تامین کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی سال گذشته در مدت ۵۰ روزه مهر تا ۲۰ آبان ۱۰۰ میلیون متر مکعب از آب سد‌ها برای شرب تامین کردیم امسال این رقم ۱۳۳ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر در سد‌های ۵ گانه ۷۸۱ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۵۵۴ میلیون متر مکعب و در سال‌های نرمال در طول ۵۰ سال بهره برداری حدودا ۷۰۹ میلیون متر مکعب بوده است، بنابراین نسبت به سال گذشته ۲۲۷ میلیون متر مکعب و نسبت به سال‌های نرمال ۷۴ میلیون متر مکعب آب بیشتری داریم.

وی در ادامه درباره آمادگی برای وقوع سیلاب خاطرنشان کرد: ما همواره در پاییز، زمستان و بهار با مدیریت مخزن آمادگی مهار سیلاب را داریم و در پایین دست هم با همکاری شهرداری تهران و سایر مجموعه‌ها مثل اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رسوب زدایی و کار‌های مرتبط با مهندسی رودخانه را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی