Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@11:47:56 GMT

ورود "سردچال قطبی" به کشور؟!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۶۲۰

ورود 'سردچال قطبی' به کشور؟!

شرایط جوی که طی امروز، فردا و روز دوشنبه، شهر‌ها و مناطق شمالی کشورمان تجربه خواهند کرد و با "بارش سنگین برف" همراه خواهد بود، پدیده‌ای نادر طی یک دهه گذشته است که مردم کشورمان را شگفت‌زده خواهد کرد!

به گزارش تسنیم؛ کاهش محسوس و شدید دما از صبح روز جمعه ۲۴ آبان ماه اکثر مناطق نیمه شمالی کشورمان را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دلیل این پدیده جوی به‌دلیل ورود یک "سردچال قطبی" از نواحی شمالی به کشورمان بوده است که نتیجه آن، بارش سنگین و غیرمنتظره برف در اکثر مناطق شمالی کشورمان است و از شب گذشته، بارش برف در بسیاری از مناطق کشورمان آغاز شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر در ارتفاعات محور هراز، چالوس، فیروزکوه، محور کیاسر ــ سمنان و گردنه کوهین قزوین شاهد بارش برف هستیم.

همچنین شدت بارش برف در برخی از مناطق مانند محور جُوین ــ سبزوار در خراسان رضوی و آزادشهر ــ شاهرود در استان گلستان به‌حدی بوده که تردد در این مناطق فقط با "زنجیرچرخ" امکان‌پذیر است!

اما ورود "سردچال قطبی" به کشورمان بنابر برخی پیش‌بینی‌ها باعث رقم خوردن پاییزی بسیار نادر طی یک دهه گذشته در کشورمان خواهد شد به‌گونه‌ای که به تدریج از امروز دامنه بارش‌ها همراه با ریزش هوای سرد زمستانی به دامنه‌ها و شهر‌های البرز جنوبی امتداد می‌یابد و بارش برف و سرما در روز دوشنبه به اوج خود خواهد رسید.

برف و کولاک باعث انسداد برخی از مسیر‌های اصلی و فرعی در استان‌های تهران، البرز و قزوین می‌شود!

اگر شدت بارش‌ها طی امروز و فردا ادامه یابد، "تعطیلی مدارس" در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های شمالی کشور از جمله تهران دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط جوی که طی امروز، فردا و روز دوشنبه، شهر‌ها و مناطق شمالی کشورمان تجربه خواهند کرد و با بارش سنگین برف همراه خواهد بود، پدیده‌ای نادر طی یک دهه گذشته است که مردم کشورمان را شگفت‌زده خواهد کرد!

منبع: فرارو

کلیدواژه: بارش سنگین برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روزهای پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 6093736 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه