Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در نامه‌ای اظهارداشت که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) در امور کمیسیون انتخابات این کشور دخالت می‌کند.

اخبار بین‌الملل-از سوی دیگر در ادامه واکنش‌ها به دخالت دفتر یوناما در افغانستان، «گل احمد اعظمی» عضو مجلس سنای این کشور نیز گفت که یوناما با توجه به ماموریتی که در افغانستان دارد باید بی‌طرفانه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یوناما باید پشتیبان و الگوی آزادی بیان باشد و زمانی که یک الگو خودش ناقض این امر شود، دموکراسی را زیر سوال می‌برد.

«اسدالله سعادتی» معاون دوم تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز در واکنش به نامه‌ یوناما به کمیسیون انتخابات گفت: «من فکر نمی‌کنم که یوناما از نظر کلی مسئولیت این کار را داشته باشد ولی من فکر می‌کنم که کانال‌هایی در کمیسیون فعال هستند و این کانال‌ها در همه جار کار خودش را می‌کند».

«رضوان مراد» سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف غنی نیز گفت: « بازرسانی که در کمیسیون انتخابات هستند باید تفکر ملی داشته باشند نه اینکه طرفدار یک تیم باشند و بخاطر یک تیم انتخابات افغانستان را به چالش بکشند».

همچنین برخی از کاربران توییتر هم گفته‌اند که پس از انتقاد نسبت به مداخله یوناما در روند انتخابات افغانستان، در صفحه توییتر این نمایندگی دسترسی‌ آنها به توییتر قطع شده است.

از سوی دیگر دفتر نمایندگی سازمان ملل نیز اتهام دخالت در امور کمیسیون انتخابات افغانستان را رد کرده است.

یوناما در بیانیه‌ای تاکید کرد که اطمینان کامل می‌دهد که بی‌طرف است و این نهاد دخالتی در روند انتخابات ندارد. از هیچ گروه سیاسی خاصی حمایت و پشتیبانی نمی‌کند و فقط از نهادهای انتخاباتی  این کشور پشتیبانی می‌کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دموکراسی عبدالله عبدالله افغانستان سازمان ملل کابل کمیسیون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم