Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ الیزه اعلام کرد، رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در پاریس گرد هم خواهند آمد تا تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در خصوص درگیری‌های شرق اوکراین را پیش ببرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین بار خواهد بود که رهبران این چهار کشور ظرف سه سال گذشته با یکدیگر دیدار می‌کنند؛ این نشست پس از موفقیت آمیز بودن مذاکرات ماه گذشته میان روسیه و اوکراین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه در بیانیه‌ای گفت: این نشست به دنبال پیشرفت‌های مهم سال جاری میلادی در مذاکرات برای حل درگیری‌های شرق اوکراین برگزار خواهد شد؛ پیشرفتی که اجازه داد تا نیروها از چندین منطقه در خط مقدم خارج شوند.

در جریان درگیری‌ ۵ ساله در شرق اوکراین میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای دولت کی‌یف بیش از ۱۳ هزار تن کشته شدند.

به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی که منجر به تحریم‌هایی از سوی غرب علیه مسکو شد، روابط میان اوکراین و روسیه به شدت خدشه دار شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل پیروز و متعهد شد تا به این درگیری‌ها پایان دهد.

دفتر زلنسکی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه حمایت خود را از اوکراین ابراز کرده و  تاریخ ۹ دسامبر برای برگزاری نشست در فرمت نرماندی از سوی تمامی طرفین تایید شده است.

این در حالی است که کرملین هنوز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده است.

نمایندگان مسکو و کی‌یف در مذاکرات اوایل اکتبر با برگزاری انتخاباتی در این منطقه جدایی طلب و اینکه قانون اساسی اوکراین به منطقه دونباس جایگاه ویژه‌ای اعطا کند، توافق کردند.

در ادامه بیانیه کاخ الیزه آمده است: رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده که اوکراین تمامی شرایط لازم برای برگزاری نشست در چارچوب نرماندی را انجام داده است. امانوئل ماکرون تاکید کرده که اوکراین می‌تواند بیش از پیش در تمامی مسائل بر حمایت فرانسه حساب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی به فرانسه نیز راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض در فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس