Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:13:36 GMT

استعداد پذیرش در کودکان، معجزه است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۱۲۱

استعداد پذیرش در کودکان، معجزه است

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: استعداد پذیرش در کودکان مانند معجزه است و هر چه را به آن‌ها یاد دهیم می‌پذیرند بنابراین باید بهترین‌ها را در زمین کودکان بکاریم.

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: کودکان امانت خدا برای سازندگی دانش، عزت و آزادگی هستند و برگزاری این همایش نشان‌دهنده نگاه دلسوزانه به کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرگاه در مورد ماهیت و چیستی کودکان صحبت می‌شود به این معنی است که دیگران باید به خدمت کودکان برخیزند و نگاهی به این سرمایه داشته باشند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هر آنچه از ماست، گذراست و هر آنچه از خداست باقی می‌ماند بنابراین باید تلاش کنیم که کودکان به ویژگی‌هایی خوبی مجهز شوند.

وی تأکید کرد: خدا در معرفی انسان نگاهی دارد که باید به آن توجه کرد و اگر غفلت کنیم نگاه ناماندگار دیگران توجه ما را به خود جلب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که خدا از تفاوت انسان و حیوان صحبت می‌کند می‌گوید شما را از رحم مادر به دنیا آوردیم درحالی‌که هیچ نمی‌دانستید ولی سه سرمایه عظیم خدایی انسانی داشتید.

وی بیان کرد: برای مثال شما دوربینی خریداری کردید که کاملاً پیشرفته و مجهز است اما چیزی در حافظه خود ندارد، اما سرمایه‌ای دارد که هنوز استفاده نشده است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: وقتی صحبت از این سه عنصر می‌شود منظور چشم و گوش و دل است، قرآن نیز می‌فرماید این سه عنصر انسانی است که هویت شما را از دیگر موجودات زنده جدا می‌کند و باید شکرش را به جا بیاورید.

وی تأکید کرد: همه ارزش انسانی به این است که این سه عنصر انسانی زنده شوند، اگر همه شرایط فیزیکی انسانی در حد اعلا نصیب شود اما سمع و بصر و آگاهی نباشد فایده ندارد.

آیت الله عابدینی در پایان تصریح کرد: همان‌طور که امام علی (ع) فرمودند استعداد کودکان برای جذب و بالندگی مانند زمین مستعد و خالی است که هرچه بکارید همان را می‌پذیرد، این استعداد پذیرش معجزه است و باید بهترین‌ها را در زمین کودکان بکاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استعدادهاي درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه