Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران به معرفی مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برخی فعالیت‌های این مجمع پرداخت.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فواد ایزدی مدیرعامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این نشست گفت: مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با هدف انجام فرمایشات رهبری تشکیل شده است و وظایفی را در این راستا در دستور کار خود قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایزدی بیان کرد: بحث مهمی که اکنون مطرح است بحث دیپلماسی عمومی است، یکی از ضعف‌های دیپلماسی عمومی کشور این است که بیشتر نهاد‌های فعال در کشور دولتی هستند و وابسته به دولت، مثل نیروی قدس و جامعه المصطفی و ... نهاد‌های دولتی هستند و وقتی این نهاد‌ها می‌خواهند فعالیت مردمی انجام دهند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن تاکید بر حضور اساتید مسلمان و اهل فن در حوزه‌های مختلف جهت تبیین فرمایشات رهبری در جامعه و ارائه بحث‌های تخصصی عنوان کرد: ما در مباحث کارشناسی زمانی که از اساتید و کارشناسان و افراد اهل فن غیر ایرانی دعوت می‌کنیم نیازمندیم که همتای متخصص و کارشناس و زبان‌دان از اساتید برای مباحثه حضور داشته باشد و لذا از بسیج اساتید و همه کانون‌های بسیج اساتید در استان‌ها جهت همکاری در این زمینه دعوت می‌کنیم.

ایزدی گفت: در بحث ارتباط با استادان مسلمان جهان باید برنامه ریزی‌هایی در جهت به کارگیری صحیح روش‌های دیپلماسی عمومی انجام گیرد. آمریکایی‌ها درسال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار برای دیپلماسی عمومی هزینه کردند و هزار استاد را آمریکا دعوت کرد و بودجه‌های بسیار زیادی صرف کرده است، در حالی که ما در این حوزه‌ها کمتر کار کردیم.

وی افزود: در موضوع عراق، با توجه به آنکه آمریکا دشمن محسوب می‌شود این کشور محدودیت دارد، در حالیکه ما به لحاظ مذهب و جغرافیا به عراق نزدیک هستیم، ما باید به دنبال ساختاری مناسب باشیم.

ایزدی در پایان از همه اساتید و نخبگان دانشگاهی جهت همکاری با مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها دعوت به همکاری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فواد ایزدی اساتید دانشگاه دیپلماسی عمومی مجمع جهانی اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی