Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@15:56:31 GMT

کامیون آمریکایی رقیب اصلی حسن یزدانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۳۶۱

کامیون آمریکایی رقیب اصلی حسن یزدانی

با اینکه خیلی ها از همین حالا به تکرار طلای المپیک توسط حسن یزدانی در توکیو دل بسته اند، اما به نظر می رسد صید طلای المپیک 2020 خیلی هم راحت نیست.

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی بعد از شکستی که سال قبل در مسابقات جهانی 2018 برابر دیوید تیلور داشت و دستش از طلای بوداپست کوتاه ماند، امسال در غیاب او در نورسلطان قزاقستان توانست به راحتی دومین طلای جهانی خود را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا بزرگترین دغدغه این نابغه کشتی ایران کسب طلای المپیک برای دومین دوره متوالی است. شاید تا امروز بیشتر درباره دیوید تیلور به عنوان رقیب اصلی یزدانی بحث شده و برخی هم پیش بینی کردند این کشتی گیر آمریکایی بعد از مصدومیت شدید از ناحیه زانو دیگر نمی تواند به دوران اوج آمادگی برگردد و در نبرد سوم بین او و حسن یزدانی، این بار نوبت پیروزی کشتی گیر ایرانی است.

 


این روزها اما وقتی رسانه های آمریکایی و البته فضای مجازی را در صفحات کشتی جهان مرور می کنیم، خبر از ورود جی دن کاکس به وزن 86 کیلوگرم برای المپیک 2020 خبر می دهند. این کشتی گیر سیه چرده آمریکایی که 2 سال متوالی است با شکست علیرضا کریمی طلای وزن 92 کیلوگرم جهان را کسب می کند، می تواند جدی ترین رقیب حسن یزدانی در المپیک به شمار برود.


جی دن کاکس تصمیمش را گرفته تا برای حضور در المپیک به وزن 86 کیلوگرم کوچ کند؛ تصمیمی که منطقی به نظر می آید چون در وزن 97 کیلوگرم رقیب بزرگی مثل کایل اسنایدر را پیش روی خود می بیند.

 


جی دن کاکس هم مثل حسن یزدانی 24 ساله است و در اوج جوانی به افتخارات بزرگی مثل رفتن روی سکوی المپیک و کسب 2 طلای جهان دست پیدا کرده است. کارنامه او شباهت زیادی به نابغه ایرانی دارد و تفاوت بزرگ تنها در کسب مدال طلای المپیک 2016 است که به یزدانی رسید و برنزی که نصیب کاکس شد. البته در آن مقطع یزدانی در 74 کیلوگرم کشتی می گرفت و کاکس در 86 کیلو روی تشک رفت.


تاکنون نبردی در هیچ مسابقاتی بین این 2 کشتی گیر صورت نگرفته؛ اما پیش بینی می شود شاهد یک جنگ تمام عیار در المپیک 2020 بین این نابغه ایرانی و آمریکایی باشیم.


کاکس البته برای ورود به المپیک کار راحتی ندارد. اگر دیوید تیلور بتواند خودش را آماده کند، ابتدا باید یک نبرد تمام عیار بین کاکس و تیلور در ماه آوریل سال 2020 میلادی باشیم؛ جایی که مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا برای حضو در المپیک توکیو برگزار می شود.

 

 


به هر حال جی دن کاکس که حالا به پختگی رسیده، نشان داده به راحتی شکست نمی خورد و این می تواند یک زنگ خطر برای یکی از اصلی ترین شانس های مدال طلای ایران در المپیک 2020 یعنی حسن یزدانی باشد.


یادمان نمی رود که علیرضا کریمی بعد از چندمین شکست متوالی برابر این حریف آمریکایی اعتراف کرد که زورش به او نمی رسد. البته خود کاکس هم به خوبی می داند که رویارویی با حسن یزدانی برایش به مراتب سخت تر از علیرضا کریمی است. قطعا بازهم می توانیم حسن یزدانی را شانس نخست طلای المپیک بدانیم؛ اما بعد از عبور از یک حریف سرسخت به نام جی دن کاکس.

 

حسن یزدانی:


یک طلای المپیک(2016 ریو)، 2 طلای جهانی(2017 پاریس و 2019 نورسلطان)، یک نقره جهانی(2015 لاس وگاس) و یک برنز جهانی(2018 بوداپست)

 

 

جی دن کاکس:


یک برنز المپیک(2016 ریو)، 2 طلای جهانی(2018 بوداپست و 2019 نورسلطان) و یک برنز جهانی(2017 پاریس)

 

 

آزاد کشتی حسن یزدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد کشتی حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمام داورانی که در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کرسی دارند و قصد حضور در المپیک پاریس را دارند باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی قاره‌ای و جهانی شرکت کنند.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوری طبق قانون اتحادیه جهانی باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد که او در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد به دلیل برخی مشکلات حضور در این مسابقات را از دست داد.

غیبت او در این مسابقات باعث شد تا محمد مصلایی پور حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی، مهدی بشیرزاد و نیما صادقی جهت شرکت در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شوند، دعوت شدند.

کد خبر 6089490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد