Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@14:45:46 GMT

4 نکته در باره مارک ویلموتس وآینده اش در تیم ملی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۰۴۱۲

4 نکته در باره مارک ویلموتس وآینده اش در تیم ملی

مارک ویلموتس خیلی خوش شانس است که در شب شکست ناامید کننده تیم ملی برابر عراق، بنزین گران شد تا درد این بازی کسی را آنقدر آزار ندهد.

به گزارش" ورزش سه" ولی اگر ویلموتس واقعا یک سرمربی علاقمند به حرفه اش و کار در تیم ملی باشد می تواند از این اتفاق کاملا به نفع خودش و تیم استفاده کند.


*ویلموتس در شرایط کالدرون


خیلی از مسایل به مارک ویلموتس بستگی دارد اما نه همه چیز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان مهمترین حرفی که شنیده می شود مقایسه تیم با تیم کی روش است اما این کار درست نیست. شرایط کارلوس کی روش در تیم ملی ایران را می توان با شرایط برانکو در پرسپولیس ، استراماچونی در استقلال و یا حتی قبل از آن محمد مایلی کهن در تیم ملی و امیرقلعه نویی در اولین دوره اش در استقلال مقایسه کرد. کی روش و تمام این مربیان در زمان خودشان تیم هایی را تحویل گرفتند که باید یک دوران یا یک وضعیت جدید تعریف و ساخته می شد. تیم ملی در ابتدای دهه نود دو شکست بزرگ با پروین داشت و ستاره ها کارایی شان به دلیل بالارفتن سن از دست داده بودند. مایلی کهن در شرایطی تیم ملی را گرفت که برای پرکردن لیست نفرات از رده های امید باشگاهی هم بازیکن به تیم ملی دعوت کرد. همه به او آنقدر فرصت دادند تا در نهایت تیمی شکل بگیرد که در جام ملت های آسیا 96 به میدان رفت.


کی روش هم در چنین شرایط مشابهی تیم را به خدمت گرفت و هشت سال فرصت داشت تا تیم ملی را با تفکرات خودش بسازدو این کار را هم با وجود مشکلاتی که وجود داشت انجام داد.


*چرا ویلموتس را آوردید؟


باید دید چرا ویلموتس را به تیم ملی آوردند؟ از نظر فنی گفته می شود دنبال بازی تهاجمی هستیم و این چیزی است که عموم علاقمندان به فوتبال در ایران دوست دارند. تیم ملی دنبال جذب تماشاگر و ارائه بازی های تهاجمی است و یک مربی برای تغییر رویکرد بازیکنان و تیم حتی افکار عمومی نیاز به زمان دارد. مشکلی که کالدرون هم دارد. این حرف به این معنا نیست که کالدرون و ویلموتس مربیان موفقی در فوتبال ایران بوده اند اما آن ها برای ساختن تیم مدنظرشان با مشکل تغییر ساختارهای کلی مواجه هستند.


کی روش و برانکو دو مربی با تفکرات خاص خودشان بوده اند و ویلموتس و کالدرون نمی توانند شبیه آن ها فکر کنند. اگر تیم ملی ایران قصد داشت راه کی روش را ادامه بدهد فدراسیون قطعا انتخاب بدی داشته است. باید یک مربی نزدیک به تفکرات کی روش را به تیم ملی می آمد.

 


یا اگر دنبال تیم زودبازده بودیم بازهم باید دنبال مربیانی می رفتیم که بتوانند در مدت زمان کوتاهی نتیجه بگیرند. اما اگر با ویلموتس قصد تغییر ساختاری در شکل و سبک فوتبال داریم باید صبر کنیم.
*عشقی که احساس نمی شود


سوخت و خرج صبوری امید است و باید پرسید آیا مرد بلژیکی توانسته این میزان امیدواری را به وجود بیاورد که بتوان به او فرصت لازم را برای ساختن تیم ملی داد. ویلموتس شروع خوبی داشت اما شرایط امروز مثل عشق آتشین یک شبه بوده است. آن اشتیاق در ویلموتس دیده نمی شود. او مثل کی روش زمان خیلی کمی در ایران است و از آن بدتر در آستانه بازی مهم برابر عراق به خاطر مسایل مالی دیر تمرینات را شروع کرد.


*ماندن یا درست ماندن؟ مساله این است


عجیب است که کسی مثل مارک ویلموتس بدون مطالعه هدایت تیم ملی ایران را قبول کرده است. وقتی همه دنیا مصاحبه های جنجالی کارلوس کی روش را درباره اوضاع نابسامان اقتصادی و امکاناتی فوتبال دنیا خوانده اند بعید است که ویلموتس آن ها را ندیده باشد. با تمام این اوصاف او حالا که دستمزدش را گرفته و شرایط را هم بهتر فهمیده است دو راه دارد. او باید پای کارش بایستد و تیم ملی را از این وضعیت بیرون بکشد در غیراینصورت ماندن او می تواند به رقم خوردن دوران ناخوشایند برای هر دو طرف منجر شود. شکست با تیمی که در رنکینگ اول آسیا قرار داشت و نمایشش در جام جهانی تحسین برانگیز بود می تواند در آینده کاری ویلموتس هم یک نمره منفی بزرگی باشد. اینکه فدراسیون فوتبال و او تنها به خاطر مبلغ قرارداد مجبور به همکاری باشند بدترین انتخاب به حساب می آید.

تیم ملی ایران مارک ویلموتس (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران مارک ویلموتس سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم

آموریم از تصمیم خود پشیمان است. 

روبن آموریم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون، از هواداران و بازیکنان این باشگاه به خاطر سفر خود به لندن برای مذاکره با وست هم یونایتد، عذرخواهی کرد.

طرفداری | به گزارش سایت گل، آموریم با توجه به این‌که یورگن کلوپ در پایان فصل از سمت سرمربیگری لیورپول کنار خواهد رفت، به این باشگاه لینک شده بود، اما در ادامه مشخص شد که وست هم پیشتاز رقابت برای جذب سرمربی اسپورتینگ است. طبق گزارش‌ها، مذاکره این سرمربی ۳۹ ساله با وست هم باعث شد تا لیورپول به سراغ آرنه اسلوت از فاینورد برود و حالا آموریم اعتراف کرده است که دیدار با وست هم برای جانشینی احتمالی دیوید مویس در تابستان امسال، یک «اشتباه» بوده است.

آموریم به خبرنگاران گفت:

اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که باشگاه از سفر من خبر داشت. این اولین نکته است، زیرا مهم است و زمینه داستان را تغییر می‌دهد. موضوع دومی که باید به آن پرداخت، «محرمانگی» این سفر است. این‌طور نیست که من «به طور مخفیانه» ماشینم را بیرون پارک کردم، «به طور مخفیانه» از کنار ۱۵ نفر رد شدم، با آن‌ها صحبت کردم، با آن‌ها عکس گرفتم و سوار هواپیما شدم. چنین چیزی بدون اطلاع باشگاه اتفاق نیفتاده است.

آموریم در ادامه تصریح کرد: 

و حالا مهم‌ترین نکته، این است که این کار به وضوح یک اشتباه بود. این سفر و زمانبندی آن کاملاً اشتباه بود. در آن زمان این‌طور فکر نمی‌کردم اما اشتباه بود، به خصوص وقتی خودم از بازیکنانم خیلی انتظار دارم، و همیشه اولین نفری هستم که می‌گویم مشکلات افراد نمی‌تواند تیم را تحت الشعاع قرار دهد، و من بازیکنان را برای انجام کارهای خیلی کمتر از این، از تیم کنار گذاشته‌ام. تقصیر من بود، باید این را بپذیرم و با آن کنار بیایم. در آن زمان فکر نمی‌کردم این‌قدر بد باشد، اما وقتی به عقب نگاه می‌کنم کاملاً واضح است. من این موضوع را به بازیکنان و کارکنان باشگاه توضیح داده‌ام، اما مهم‌ترین چیز در حال حاضر ادامه دادن است. من از این کنفرانس برای عذرخواهی از هواداران اسپورتینگ، کارکنان باشگاه و بالاتر از همه برای عذرخواهی علنی از بازیکنان به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم استفاده می‌کنم.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا