Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلمان بار دیگر توضیح کامل و موثق عربستان درباره پرونده خاشقجی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آلمان بار دیگر از عربستان خواست توضیح کامل و موثقی برای پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول عربستانی ارائه دهد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر ۲۰۱۸ در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول کشته شد و از آن زمان پرونده قتل او همچنان مهمترین و پرمناقشه‌ترین مساله در محافل بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض ۱۸ روز پس از انکار قتل خاشقجی، توضیحات متناقضی را از این پرونده ارائه کرد، عربستان در ادامه بدون افشای محل جسد خاشقجی، قتل او را در پی درگیری لفظی با برخی عربستانی‌ها و بازداشت ۱۸ تن در این پرونده اعلام کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: برلین از عربستان می‌خواهد توضیحات کامل و موثقی از ترور خاشقجی ارائه دهد.

این اظهارنظر مرکل یک روز پس از انتقاد سازمان ملل از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و مرکل در مورد قتل خاشقجی مطرح شدند.

آگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی در مصاحبه‌ای از این سه تن خواست اقدامات بین‌المللی برای توضیح جزئیات این جنایت انجام شود.

کالامار در ادامه با تاکید بر لزوم طرح مستمر این پرونده در نهادهای مختلف، از جامعه بین‌الملل و پارلمان‌ها خواست تحقیقات بین‌المللی برای تمرکز بر این جنایت را آغاز کنند.

این گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد، سکوت در برابر این جنایت به منزله مشارکت در آن است.

وی گفت: ۹ روز پس از انتشار گزارشی بین‌المللی از این پرونده، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نشست سران گروه بیست در شهر اوزاکای ژاپن در کنار رهبران و روسای جمهور خندان دیده شد، این تصاویر نشان می‌دهند وضعیت جامعه جهانی اصلا خوب نیست.

برلین در نوامبر ۲۰۱۸ پس از قتل خاشقجی و به دلیل نقش‌آفرینی عربستان در جنگ علیه یمن، صادرات اسلحه به ریاض را ممنوع کرد.

دولت آلمان در ۱۸ سپتامبر گذشته ممنوعیت تسلیحاتی به عربستان را تا مارس ۲۰۲۰ تمدید کرد.

آژرانس اطلاعات مرکزی آمریکا و دولت‌های غربی بر این باورند که بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

ولیعهد عربستان در نهایت مسئولیت قتل خاشقجی را به عنوان حاکم فعلی عربستان بر عهده گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان عربستان قتل جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:سرهنگ اسماعیل کشمیری ـ فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در همایش توجیهی- آموزشی حج تمتع به زائران توصیه کرد به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون «شیرین بیان» به سرزمین وحی خودداری کنند.

او اضافه کرد: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است.

کشمیری با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه، نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

کشمیری همچنین از زائران خواست با نصب سامانه «پلیس من» از مواردی همچون وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا به عنوان مثال در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همچنین به مدیران کاروان‌ها و زائران توصیه کرد مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904037

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای هلندی برای بازداشت نتانیاهو
  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • درخواست استقلال خوزستان از سازمان لیگ/ داور با سپاهان را عوض کنید
  • شرایط صدور دستور موقت